Segon any creant Caixes d’Investigació amb l’escola Miquel Martí i Pol

En l’espai en Xarxa de Caixes d’Investigació, l’alumnat de 2n i 3r d’ESO teníem l’encàrrec de fer una caixa d’investigació per l’alumnat de 5è i 6è de l’escola Miquel Martí Pol. Aquest encàrrec en els feia el grup de recerca “Investiguem per Aprendre” de la UAB, del qual formen part les mestres de l’escola.

El primer que vam fer va ser una activitat d’indagació per a generar bones preguntes com a punt de partida. Quan vam començar en el procés de la caixa, el primer vam fer va ser veure i fer unes caixes com a exemple que ens van deixar des de la UAB. Posteriorment, per grups vam escollir un tema i ens hi vam fer experts. Més tard vam idear i vam fer el prototip de la caixa. Quan la caixa estava mig feta vam anar a l’escola Miquel Martí Pol per rebre les propostes de millora per part de l’alumnat de l’escola.

Finalment, hem anat al Miquel Martí i Pol per poder ensenyar i presentar la caixa als mestres d’aquesta escola. Elles el que van fer va ser una crítica constructiva cap a les caixes. Ens vam adonar que les caixeres estaven una mica fluixes. Hem presentat caixes sobre Arquitectura, Animals, Futbol, Videojocs, Camaleons, Menstruació, Cuina i Emocions.

(Article redactat per l’alumnat de l’EX Caixes d’investigació)