Finalitza L’espai en xarxa “La diversitat ens enriqueix”

L’espai en xarxa “La diversitat ens enriqueix” és un dels sis espais en xarxa que han cursat els i les alumnes de 2n i 3r d’ESO aquest trimestre.

En aquest Espai en Xarxa hem col·laborat amb la Fundació Tallers, una  entitat que dona treball i fa que les persones amb diversitat funcional tinguin possibilitats de treballar i es sentin realitzats mitjançant el projecte Endorphins. Endorphins és el nom dels seus productes. Ells venen collarets, polseres, arracades i clauers artesanals. El seu producte principal és l’argila.

Nosaltres, com Espai en Xarxa, vàrem tenir dos encàrrecs. El primer era celebrar el dia de la diversitat funcional a l’institut i, el segon, era crear una campanya de nadal per produir una major venda dels productes d’Endorphins.

En el primer encàrrec els i les alumnes d’aquest Espai en Xarxa volíem combinar l’esport i la celebració del dia de la diversitat. Per això vam proposar fer un partit de bàsquet amb les persones de la fundació Tallers. Per dur-lo a terme vam anar al pavelló de Badia del Vallès per poder practicar i  així tenir una cohesió de grup més forta i tenir més habilitat jugant a bàsquet. El partit de bàsquet va sortir molt bé! Per altra banda, vam elaborar una explicació perquè els nois i les noies de l’institut Bitàcola es conscienciïn de la situació laboral d’aquestes persones. En aquest dia voliem transmetre els valors que havíem experimentat en aquest projecte i la bona experiència que hem tingut. Va ser fantàstic!

En el segon encàrrec hem volgut produir una major venda de productes.  Per aquesta raó voliem elaborar un producte en comú amb la Fundació tallers. Llavors vam decidir fer una targeta per posar-les amb els productes. Aquesta targeta conté les empremtes dactilars d’un/a membre/a de la Fundació Tallers i un/a membre/a de l’institut Bitàcola formant un cor. A la portada de la targeta podem veure la següent frase: Aquest nadal regala Endorphins! I en la contraportada hi ha un escrit dels alumnes de l’espai en xarxa on expliquem la nostra experiència en aquest projecte.

Aquest ha sigut el nostre espai en xarxa i els nostres encàrrecs!  Ha estat un projecte ple d’emocions on hem après valors i sobretot hem gaudit tots junts!

Laura Mateo (3r A)