El Loco Festival! Els Drets Humans en l’EG2 de 1r d’ESO

En aquest segon E.G, l’alumnat de 1r d’ESO hem adquirit nous aprenentatges al voltant dels “Drets Humans i Pobresa”.
El tema 0 preguntava: L’escola, un dret? Vam veure un vídeo sobre uns nens i nenes que havien de recórrer molts quilòmetres a peu per arribar a l’escola cada dia i després vam reflexionar sobre ells i elles i les diferents situacions.

El tema 1 ens plantejava: Què és la pobresa? Vam veure quatre vídeos de famílies o persones pobres per construir un póster sobre una familia inventada, la seva situació i vida; basant-nos en els indicadors de pobresa.

En el tema 2 vam conèixer la Declaració Universal dels Drets Humans. En aquest vam fer diferents tasques, dels moviments migratoris dels diferents països per a que ens adonéssim compte de la quantitat de persones que marxen per culpa de la vulneració dels seus drets.

I en l’últim tema, l’alumnat de 1r d’ESO hem col·laborat amb ACNUR (una agencia de la ONU) per fer el “Loco Festival”.

El “Loco Festival” és un projecte per ajudar als refugiats que fugen del seu país per causes naturals o guerres, i ens ho han proposat a nosaltres perquè, amb tot el treball que hem fet en els altres temes, estem molt preparats.

La tasca final és un festival musical anomenat “Loco Festival” per als nens i nenes de 6è de primària el dia 13 de desembre. L’objectiu és sensibilitzar sobre la problemàtica actual dels refugiats i desplaçats. A més a més, tant al festival com a la tarda de la mostra, posarem una paradeta amb marxandatge, coses fetes a mà i un mercat solidari per a recaptar diners per a ACNUR i els seus programes d’ajuda als refugiats. Aquest projecte educatiu es porta a terme al Bitàcola i a molts altres centres i instituts de tot l’Estat, tots dins del programa “Loco Festival”.