Fête de l’intercompréhension

En aquest darrer trimestre, l’alumnat de 1er d’ESO a francès ha treballat la intercomprensió, que és un procés de comunicació entre persones amb 2 llengües de la mateixa família. El principal objectiu de realitzar aquest projecte és, en primer lloc, aprofitar els coneixements de la llengua materna (el català o castellà) per aprendre el francès o altres llengües romàniques. I, en segon lloc, demostrar que comprendre el francès és més fàcil del que els alumnes pensen. Els alumnes han dut a terme aquest projecte a partir de l’anàlisi d’un conte molt popular, “La Caputxeta vermella”, en castellà, català, francès i italià. Han gaudit molt i han après que el francès s’assembla molt al català i l’italià al castellà i que totes les llengües romàniques són fàcils d’aprendre i molt interessants.