Neus Sanmartí va formar part ahir de la formació interna que estem duent a terme aquest curs sobre gestió d’aula. Com sempre, l’expertesa ens ha obert nous camins d’experimentació sobre l’avaluació, centrant-nos, aquest cop en el dia a dia a l’aula. Ens hem endinsat en l’ampli món de les “correccions” i com aquestes han de suposar l’inici de la reflexió de l’alumnat sobre el propi procés d’aprenentatge i, per tant, a l’autoconeixement. Ens quedem amb un munt d’idees per a implementar i debatre i sobretot amb la metàfora de l’aprenentatge com a cursa i els moments de retroaccions com avituallaments per anar creant espais de retroalimentació dels estudiants.
Què interessant! Una bona correció és aquella que ens permet adonar-nos de l’equivocació i a més, proveir-nos de noves mirades i recursos. Si millorem, tots plegats, en l’elaboració de les nostres correccions, convertirem l’error en una eina útil. El primer pas per a la millora.