Experimentart: Un llibre per promesa

La base d’orientació del procés creatiu d’aquest IP era muntar una acció artística en la qual es barregi paraula, música, cos i totes aquelles expressions artístiques relacionades amb els interessos de l’alumnat participant. El projecte ha començat amb unes sessions introductives que tenien com a objectiu fomentar una pluja d’idees. Per fer això l’alumnat ha: vist vídeos d’espectacles creats per diferents grups d’artistes; llegit poesies (fetes servir com fons d’inspiració); i organitzat debats a l’aula.

En la segona fase del projecte, el grup classe ha anat construint, de manera col·laborativa, una acció artística que pugui incloure diferents expressions lingüístiques i artístiques. Seguint aquesta línia, s’ha anat plasmant la idea de crear una obra teatral integrada per una sèrie de performances poètiques, musicals, pictòriques i aeròbiques.

Tenint clar el tipus d’obra que havia de realitzar, l’alumnat ha format grups, cadascú d’ells especialitzat en un àmbit del treball creatiu. D’aquesta manera, s’han format i organitzats grups d’actors principals i secundaris, performers (músics, cantants, pintors i gimnastes), escenògrafs, tècnics del so i de la llum.

Després d’unes proves, l’obra final s’ha definit com a una representació teatral multidisciplinària composta per cinc actes, titulada “Un llibre per promesa”. La història està quasi integralment ambientada en l’Institut Bitàcola i té per protagonistes dos alumnes: Noa i Joel. Ella te un talent especial per la poesia. Joel s’adona d’això i intenta motivar-la a seguir la seva passió. No us volem comptar més sobre l’obra. Pressioneu el play i bona visió!