El Dia de la Dona al Bitàcola

El dia 7 de març, l’Institut Bitàcola s’ha vestit de color lila. Ha celebrat el Dia de la Dona un dia abans de la data oficial del Dia Internacional de la Dona. S’ha explicat el per què de l’existència d’aquesta jornada reivindicativa per la igualtat entre homes i dones. L’alumnat de l’Espai en Xarxa de “Gènere” s’ha encarregat de fer activitats  com per exemple taules rodones interpretant dades reals sobre violència masclista, polseres i llaços liles, un concurs de fotografia en clau d’igualtat, etc. I hem acabat aquesta jornada amb una trobada de tota la comunitat educativa del Bitàcola al gimnàs per cantar l’Himne de la Diversitat realitzat per l’Espai en Xarxa “Diversitat” i la Fundació Tallers. On també s’ha llegit el manifest i una poesia feminista.

A més a més, ens han visitat dues representants de l’Assemblea Feminista de Barberà del Vallès i ens han explicat dades molt interesants i sobretot s’han donat a conèixer a l’alumnat i professorat. Finalment,  hem pogut gaudir amb un vídeo fet per Equality Factory protagonitzat per alumant de l’EX “Gènere”.  Tothom ha pres consciència sobre les desigualtats que encara existeixen en ple segle XXI envers les dones.