Diccionario literario

El diccionario literario de Luces de Bohemia

Durant el segon trimestre d’aquest curs, l’alumnat de 3r d’ESO ha estat immers en l’elaboració d’un Diccionari literari col·lectiu sobre l’obra de teatre Luces de Bohemia, escrita per Ramón María del Valle-Inclán a partir de 1920. Aquesta eina ens ha permès descobrir el vocabulari específic d’una obra amb una riquesa lèxica brillant (registres, variants lingüístiques, recursos expressius…) que comprèn des de l’argot del populatxo fins a les metàfores més ardides.

A través de la lectura, l’alumnat de tercer ha après a cercar informació al diccionari i a interpretar-la degudament. I és que l’ús correcte del diccionari no es redueix al domini de l’ordre alfabètic de les paraules ni tots els diccionaris són iguals i serveixen per buscar el mateix tipus d’informació. Pel camí, hem enriquit el nostre lèxic i hem pogut gaudir de la lectura teatralitzada d’una obra que continua sent absolutament vigent malgrat el pas del temps.

L’alumnat també va poder assistir a la representació teatral de l’obra durant les darreres setmanes del trimestre, fet que fa afavorir la comprensió d’aquesta.