Descobrint la ràdio per fora i per dins!

Qui no ha escoltat la ràdio en la seva vida? La ràdio va ser un dels grans invents de finals del segle XIX, principis del XX i gràcies a ella la comunicació va donar un gir de 360º. Ha estat utilitzada per transmetre informació a gran escala d’una manera instantània i a llarga distància. També l’hem utilitzat per l’entreteniment i aprendre coses en diferents espais i formats.

Els alumnes de l’Institut Bitàcola de 3r B hem après des de la història de la comunicació i de la ràdio, com funciona una emissora per dins, els diferents programes i seccions i, fins i tot, com fer un podcast!

I què seria de la nostra història de la comunicació sense els seus grans inventors? Hem après sobre la biografia i els invents de quatre dels grans: MARCONI, BELL, EDISON i MORSE i com gràcies als invents d’uns es podien arribar a d’altres. Qui no n’ha sentit a parlar de tots ells?

També hem après com és possible que un invent com la ràdio funcioni d’una manera més científica amb l’estudi de les ones i com aquestes canvien el so depenent de la freqüència i la intensitat i fent un experiment amb iogurts i pals amb plastilina.

Per últim, ja que estem en un Espai en Xarxa i aquests destaquen per tenir un o més encàrrecs demanats per diferents entitats externes, donem un cop d’ull als tres que teníem en aquest espai:

1. Gravar una secció d’un programa a Ràdio Barberà en format podcasts sobre com els adolescents de barberà han viscut i estan vivint en època de pandèmia.
  2. Representar al centre i participar al concurs Pica Lletres de Canal Terrassa el dia 15 o 16 de desembre (i 17 si passem a la final).
  3. Dinamitzar un joc a Primària relacionat amb el Pica lletres durant el mes de desembre.

Tot el grup ho hem gaudit i après molt!