Del mapa a la realitat

Amb el grup de 1r hem estat treballant les escales, tot mesurant diferents mapes, en el tema anomenat “Amb passos de formiga i de gegant”. La proposta final va ser la de crear un recorregut per Barberà amb diferents parades, on una d’elles havia de ser a un entorn natural. La distància del recorregut es mesurava amb l’escala del mapa.

Les diferents propostes de rutes van ser presentades a tota la classe i la que més els va engrescar la vam fer realitat, i així vam poder comprovar, amb l’ajuda d’un hodòmetre, si ho havíem calculat bé.

Va ser una excursió amb molta calor, però ens vam poder refrescar gràcies al fet que els companys que havien fet la proposta van tenir-ho en compte i van fer les parades on hi havia fonts. Alhora que va ser divertida, ja que a cada parada s’havien fet propostes de jocs.

Després de fer tot el recorregut vam comprovar que la mesura que havíem fet al mapa, a través de l’escala i que els hi havia donat 2,7km, no coincidia amb el que va mesurar l’hodòmetre, que eren 3,350km. Reflexionant vam deduir, o que no havíem fet un bon càlcul de les mesures al mapa, o que havíem fet un recorregut diferent, més llarg, o havíem utilitzat més estona l’hodòmetre.

El que ens va quedar clar és que quan materialitzem i donem sentit a allò que estem aprenent ens és més fàcil d’entendre i de fer!