De gran vull ser… lliure! Primer EG de 4t

Un altre any hem iniciat el curs intensament amb un Espai Globalitzat de curta durada. Han estat cinc dies a temps complet i amb els tutors d’aula treballant aspectes tan  importants com: l’autoconeixement i l’autoimatge, els límits de la llibertat a l’hora de prendre decisions, com encara ens afecten els estereotips de la societat on vivim, i quines són les preferències de cadascú. Reflexions interessants relacionades amb la difícil tasca de decidir els IP (Itineraris personals) de 4t d’ESO, i amb l’orientació educativa, peça clau a 4t d’ESO per encarar el futur de l’alumnat.

Hem fet un viatge a través de la creació d’un videoblog individual ple de reflexions que han volgut donar resposta a qüestions com: som com ens veuen els altres, som lliures, i què ens fa lliures. Una primera aproximació a l’orientació acadèmica i laboral que durem a terme durant aquest darrer curs d’ESO per acompanyar a l’alumnat a trobar el seu camí de cara al proper curs, i més enllà.

Com no podia ser de cap altra manera, hem acabat aquest primer EG fent un cim, aquest any hem anat fins al massís de Montserrat per pujar fins al cim de Sant Jeroni, punt més alt de la muntanya màgica amb 1228m d’alçada. Primer repte col·lectiu assolit!