Crònica de la primera setmana de classe

Crònica de la primera setmana de classe,
per Macarena Silva, Mohamed Ech-Chantoufy i Marta Valls.

El dilluns 12 de setembre va ser el dia tan esperat per tots, el primer dia d’institut! A les 8:00 es van obrir les portes per a tots els alumnes de l’institut. Una vegada tots dins, ens van donar un “post-it” per escriure com ens sentíem en aquell moment per poder enganxar-lo al suro de l’entrada. A mida que entràvem, ens dirigíem cap al teatre, on la directora ens va fer una petita xerrada. Un cop acabada la xerrada, ens vam agrupar per grups, i tothom cap a la seva classe! Una vegada tots a classe, vam començar a fer jocs per conèixer-nos millor. Quan vam acabar, vam anar tots al pati on vam poder parlar amb els companys. Sona el timbre, tots cap a classe que és l’hora d’obrir el Chromebook! Els mestres ens van explicar tot sobre el Chromebook:aplicacions, funcionament, etc. I així va ser com vam acabar el primer dia d’institut, tots contents i cap a casa.

image5

Segon dia, quan estem tots asseguts el nostre tutor comença a explicar la primera tasca del dia: ens havíem de fer una fotografia a nosaltres mateixos amb la càmera del Chromebook, una vegada feta, havíem d’editar-la amb una aplicació que s’anomena FotoJet i posar-li un petit text com a presentació a la fotografia. Segona tasca: realitzar un power point sobre la nostra antiga escola explicant com era, que ens agradava, etc. Només podíem fer 3 diapositives! Un cop acabat, havíem d’explicar a nostra antiga escola a tota la classe.

IMG_0141

El dimecres vam fer un vídeo amb 5 fotos que havíem de portar de moments importants de la nostra vida, va ser bastant complicat ja que no sabíem com funcionava , però , ens vam divertir molt. Després de patir vam veure els vídeos que estaven acabats, eren molt xulos!!!

Més tard ens vam posar a fer la següent i darrera tasca del dia: pintar el nostre cervell. Van quedar molt bonics i els vam penjar a la classe.I així va acabar un dia dur però divertit.

IMG_0151IMG_0243

El dijous vam fer un collage amb coses que ens representessin a nosaltres.També vam portar un objecte i els companys havien d’endevinar de qui era cadascun,va ser divertit.

IMG_0164IMG_0174

Després vam fer un poema en el que tot eren desitjos (en alguns casos impossibles) i tot començava per: VULL… ,

Després de sortir al pati i jugar una estona vam tornar a les classes i vam presentar als nostres companys el collage i el cervell que havíem pintat el dia anterior.En acabar ens vam posar a fer una feina en angles que consistia en contestar unes preguntes sobre nosaltres i fer un núvol de paraules amb les respostes.

Divendres al matí vam anar a l’estació per agafar un tren a Sabadell (nord) : el nostre destí . Quan vam arribar a l’estació, vam anar caminant fins travessar el riu Ripoll. Allà vam jugar tots a “polis i cacos”, ens ho vam passar molt bé. Després de caminar una estona vam arribar al torrent de Colobrers: un espai natural protegit . En el torrent vam anar parant per esmorzar i jugar a jocs molt divertits. En acabar vam tornar a l’estació per agafar el tren a Barberà. Va ser un dia fascinant però també esgotador.