ComunicART

En aquest projecte anomenat “ComunicART” hem estudiat com diferents tipus d’imatges poden ser utilitzades per comunicar indicacions, informacions i missatges als altres membres de la nostra comunitat educativa i a la nostra societat.

En la primera part l’alumnat ha conegut que són i com s’usen els pictogrames. Després han dissenyat símbols per a millorar l’accés a les instal·lacions de l’institut i, consegüentment, el seu correcte ús.

En la segona part, l’alumnat ha descobert els taulells de comunicació i ha comprès la seva importància com a suports bàsics de comunicació per a persones que tenen alguna afectació del llenguatge. Després l’alumnat ha seguit els següents passos per a crear el seu taulell de comunicació:

1. Escriure una llista amb les paraules que l’alumnat considera imprescindibles per a poder mantenir una conversa rutinària a l’institut
  2. Agrupar les paraules seleccionades segons la seva categoria gramatical
  3. Crear un pictograma per a cada paraula
  4. Realitzar un taulell de comunicació a mà disposant les paraules segons la seva categoria gramatical
  5. Comprovar la seva utilitat intentant mantenir una conversa mitjançant el taulell
  6. Finalment, crear el taulell digital

La finalitat de l’IP ha estat proporcionar a l’alumnat les competències necessàries per: desenvolupar la sensibilitat visual indispensable per reconèixer les faltes comunicatives perceptibles en el seu entorn i proposar solucions innovadores i creatives; reflexionar sobre els símbols i els missatges presents en els seus espais vivencials (institut, carrer, mitjans de transport, etc.) i conèixer de més a prop com és la comunicació per a persones que tenen alguna afectació del llenguatge.