En aquest projecte anomenat “ComunicART” hem estudiat com diferents tipus d’imatges poden ser utilitzades per comunicar indicacions, informacions i missatges als altres membres de la nostra comunitat educativa i a la nostra societat.
En la primera part l’alumnat ha conegut que són i com s’usen els pictogrames. Després han dissenyat símbols per a millorar l’accés a les instal·lacions de l’institut i, consegüentment, el seu correcte ús.
En la segona part, l’alumnat ha descobert els taulells de comunicació i ha comprès la seva importància com a suports bàsics de comunicació per a persones que tenen alguna afectació del llenguatge. Després l’alumnat ha seguit els següents passos per a crear el seu taulell de comunicació:
- Escriure una llista amb les paraules que l’alumnat considera imprescindibles per a poder mantenir una conversa rutinària a l’institut
- Agrupar les paraules seleccionades segons la seva categoria gramatical
- Crear un pictograma per a cada paraula
- Realitzar un taulell de comunicació a mà disposant les paraules segons la seva categoria gramatical
- Comprovar la seva utilitat intentant mantenir una conversa mitjançant el taulell
- Finalment, crear el taulell digital
La finalitat de l’IP ha estat proporcionar a l’alumnat les competències necessàries per: desenvolupar la sensibilitat visual indispensable per reconèixer les faltes comunicatives perceptibles en el seu entorn i proposar solucions innovadores i creatives; reflexionar sobre els símbols i els missatges presents en els seus espais vivencials (institut, carrer, mitjans de transport, etc.) i conèixer de més a prop com és la comunicació per a persones que tenen alguna afectació del llenguatge.
Comentaris recents