Comunicart: l’art de comunicar.

En aquest mòdul l’alumnat ha après com diferents tipus d’imatges poden ser utilitzades per donar indicacions, informacions i missatges als altres membres de la nostra comunitat educativa. En la primera part, el grup classe va conèixer que són i com s’utilitzen els pictogrames, investigant com aquests signes simbòlics poden millorar l’accés a les instal·lacions de l’institut i, consegüentment, el seu correcte ús.

A nivell pràctic, cada alumne/a ha hagut no sols documentant fotogràficament els pictogrames presents en l’espai urbà en el qual es mou, sinó també projectar i dibuixar-ne dues. En aquest sentit, l’alumnat ha hagut d’identificar les febleses comunicatives endins de l’institut i, després, donar-li una resposta creativa a través de la creació d’un pictograma original.

En la segona part d’aquest mòdul, els joves han aprofitat la fotografia per difondre aquells missatges que puguin ajudar a sensibilitzar la comunitat sobre les problemàtiques socials que afecten la nostra societat contemporània. L’alumnat ha començat l’activitat escollint una emergència social rellevant (racisme, animalisme, prevenció a les drogues i bullying). Després, cada grup ha hagut de buscar dates sobre les temàtiques tractades i, a partir d’aquestes, produir un eslògan per promoure el canvi social i una imatge corresponent, d’alt impacte visual (dibuix, il·lustració o fotografia).

Finalment, utilitzant un programa d’edició d’imatges, cada grup ha pogut crear el cartell necessitat per promoure el missatge de la seva campanya de sensibilització, entre tots els membres de la comunitat educativa de l’Institut Bitàcola.