Cloenda “Creixem Entre Plantes”

Aquest passat dijous 31, els alumnes de primer d’ESO de l’institut Bitàcola hem viscut una de les millors experiències que fins ara hem compartit totes i tots, hem donat per finalitzat el projecte de “canvi climàtic” amb una gran exposició. La celebració s’ha dut a terme al fantàstic paisatge verd dels jardins de la Torre d’en Gorgs, i l’acte s’ha convertit en una autèntica festa, la festa per celebrar el nostre aprenentatge.

Els alumnes de primer d’ESO han compartit amb la població de Barberà tot el que han après durant aquestes intenses sis setmanes, mostrant des de panells explicatius sobre l’efecte hivernacle, sobre les espècies en perill d’extinció, sobre la necessitat de reduir, reciclar i reutilitzar entre altres, ensenyant experiments que demostren que la combustió i emissions de diòxid de carbó augmenten la temperatura a les ciutats o com l’acidificació dels oceans hi pot acabar en els corals marins, convertint la jornada en un autèntic acte lúdic amb un conte il·lustrat sobre un osset polar que no pot visitar al seu germà que viu a l’Antàrtida i amb un conjunt de joguines realitzades amb material reciclat que han servit per fer gaudir els més petits del poble.

Però sobretot cal dir que el gran èxit d’aquesta jornada es deu al fet que el projecte és un projecte compartit i en xarxa que s’estén més enllà de les fronteres del nostre petit institut. Els que sabeu d’arquitectura tindreu clar que per fer construir una bona estructura per a aixecar grans edificis s’utilitza el triangle, com a la figura geomètrica més forta i estable i, nosaltres en aquest cas, hem sigut vèrtex d’un gran triangle compost a la vegada per dos focus més, les llars d’infants la Blava i la Baldufa, i el taller de jardineria de PFI de Barberà, un projecte a tres bandes anomenat “creixement entre plantes” organitzat per l’Ajuntament de Barberà, en el que cadascú com a bona relació simbiòtica necessita a l’altre i tots ens n’enriquim dels altres. I és que a poc a poc l’institut crea vincles amb el seu entorn, els teixits comencen a ser teranyina d’un aprenentatge vinculat al nostre poble i entorn.

1. Susana

Otra actividad preciosa, didáctica y divertida. No sé qué más se puede pedir!! Enhorabuena buena por el esfuerzo de todos y por compartirlo!!