#BITÀCOLAESMOU

Avui, 6 d’Abril, és el Dia Mundial de l’Activitat Física. L’objectiu d’aquesta iniciativa és difondre el missatge: “Acumula 30 minuts d’activitat física diària si ets adult i 60 minuts si ets un infant o adolescent!” i el lema d’aquest any és +actius cada dia

Des de l’institut Bitàcola ens sumem al moviment #DMAF2018 i apostem per una educació que fomenti l’activitat física com a mitjà de salut física, mental i emocional. Des del centre aquesta iniciativa és vehiculitza des de l’àmbit d’educació física. I volem que tot l’alumnat normalitzi el fet de fer exercici de manera regular fora de l’institut. Per prendre consciència i per descobrir què fan els nostres nois i noies i també el professorat, hem demanat que ens enviïn fotos que evidenciïn les seves pràctiques i interessos. Algunes les podeu observar a continuació:

A banda d’això, el 25 d’aquest mateix més, se celebra el #DEFC2018, Dia de l’Educació Física al Carrer, iniciativa impulsada per Fran Flores, docent asturià i que des de fa dos anys es promou a Catalunya a través del COPLEFC. Aquest any ja hi ha més de 71 centres i més de 7500 alumnes inscrits (de moment).La idea és mostrar a tota la comunitat els canvis que ha sofert la matèria (antiga gimnàstica, mal anomenada a l’actualitat) per adaptar-se als nous desafiaments del segle XXI. Apostem per una educació física que educa el cos i el moviment però que també educa a través d’aquests. Eduquem un cos per a tota vida, i busquem sentar les bases d’un estil de vida actiu, a banda de fomentar els valors que promou l’esport treballat de manera intencionada i donar eines a l’alumnat per tal que fomentin l’autoconeixement i l’autoestima, fets que els ajudaran a gestionar de manera més saludable les emocions i potenciaran la seva expressió i comunicació corporal.

Per tot això…

El mateix 25 d’abril, l’Institut Bitàcola surt al carrer a celebrar la jornada #BITÀCOLAESMOU, una diada lúdica, de 8h a 14,30h, que té per objectius fomentar la pràctica d’activitat física saludable, promoure els valors de l’esport i agrupar tota la comunitat educativa, per la qual cosa contactarem amb les famílies per demanar-los la seva col·laboració i també per convidar-les a participar-hi.

Si el 25 d’abril surts a les places, carrers i parcs del municipi de Barberà i veus persones, adolescents la majoria, fent activitat física recorda que:

* Celebrem el dia mundial d’activitat física per encomanar-te i que tu també siguis més actiu/activa cada dia.
* Pretenem mostrar-te com és la nova educació física (lluny segurament de la que vares fer en el seu moment, si així va ser).
* Et convidem a participar-hi el temps que puguis. Només necessites roba i calçat còmode i ganes de moure’t!
Alegría, salut i moviment!