#BitàcolaEsMou

Avui 25 d’Abril hem viscut la segona diada #BitàcolaEsMou coincidint així amb la celebració del dia de l’Educació Física al carrer. Enguany l’alumnat participant a l’espai en xarxa tenia l’encàrrec de preparar la jornada i la veritat és que ha estat un èxit en tots els sentits.
El dia ha començat al pavelló on tot l’alumnat ha descobert quins eren els seus respectius equips, tots amb noms d’atletes del món de l’esport i l’esport adaptat com Yursa Mardini, Lebron James, Teresa Perales o Colin Kaepernick; representant cadascun d’ells un valor lligat a l’Educació Física.

A banda, totes i tots els referents de l’alumnat que eren responsables d’alguna de les activitats han anat rebent les últimes instruccions, organitzant-se i sobretot recopilant el material necessari per posar en marxa la jornada.
Hi ha hagut cinc seus o espais on s’han dut a terme les activitats: Can Gorgs, Can Serra, la plaça de la Vila, la plaça Garcia Lorca i el parc Europa. Totes elles a l’aire lliure i en l’entorn de Barberà del Vallès. L’alumnat participant ha pogut gaudir del Shootbol, el Colpbol, el Golbol (esport adaptat per persones amb discapacitat visual), el Voleibol asseguts (esport adaptat per persones amb discapacitat física), el Pitxi, la Percussió Corporal, l’Ultimate (esport alternatiu mixte molt popular a l’institut) i han anat seguint un circuit entre els diferents espais que els permetia caminar i moure’s per Barberà amb el seu equip i el professorat.

Al acabar totes les activitats, tot l’alumnat, el professorat i també els voluntaris i voluntàries de les families que han donat un cop de mà s’han concentrat a la plaça de la Vila on han posat en pràctica davant de l’Ajuntament (i malgrat les incidències meteorològiques) la coreografia de la percussió corporal acompanyats per la fantàstica batucada. Finalment, una representació de l’alumnat, el professorat i les families han llegit el manifest del dia de l’Educació Física al carrer per promoure els hàbits saludables, l’activitat, l’entorn, l’esport, la integració, el moviment, els valors, en definitiva tots els àmbits d’impacte positiu de l’Educació Física de qualitat. Un gran èxit on la col·laboració de families, professorat i sobretot la participació de l’alumnat han estat claus per una jornada rodona que ni la pluja ha pogut difuminar. Visca l’Eduació Física!