Avaluació triangulada a 3r d’ESO

El segon trimestre a 3r d’ESO és el moment en el qual duem a terme l’avaluació triangulada. El procés va iniciar-se en el mes de gener. Des d’aleshores les famílies a casa van recollint les evidències del que veuen que aprenen o no aprenen els fills i filles. L’alumnat va fent el llistat de les evidències de cada un dels àmbits per agafar consciència de què aprenen. El professorat hem anat fent el mateix i ho hem posat en comú en una reunió en la qual la tutoria personal ha recollit tota la informació. Aquesta setmana estem duent a terme les reunions triangulada: tutoria personal i alumne/a des del centre i la família en format virtual. Cadascú aporta la seva visió, analitzem coincidències i divergències per a acordar propostes de millora. Fer visible i compartir el pensament és un dels elements fonamentals de l’aprenentatge! Un cop més ens adonem que l’important no és la nota sinó que, com i per què aprenem. Gràcies a la participació de les tres parts implicades l’estona de la reunió es converteix en un dels moments més significatius de tot el procés d’aprenentatge que proposem.

1 comentari

  1. Mercè Mas Garcia

    Bon dia,
    és el primer cop que fem una avaluació triangulada i ens va satisfer molt. Tenir la possibilitat d’enraonar a tres bandes, analitzar com està sent l’aprenentatge i poder fer propostes de millora és la manera de donar pases endavant. Vam trobar que la triangulada ens permetia anar més lluny. L’avaluació triangulada esdevé COMPROMETRE’T.