Anunciem o denunciem

En aquest segon trimestre l’alumnat de 2n d’ESO hem fet diversos tipus de tasques. La primera que vam començar fent va ser llegir cada classe un llibre, 2n A: el llibre de Kafka i la nina que se’n va anar de viatge, 2n B: Xènia tens un WhatsApp, 2n C: Presoners del mar i 2n D: Hem nedat a l’estany amb lluna plena; i vam fer tasques a partir del que passava als llibres.

També el que hem estat fent durant aquestes setmanes ha estat estudiar i investigar el món de la publicitat. Coneixent el vocabulari específic del món publicitari, examinant tots els medis pels quals ens arriba la publicitat, coberta o encoberta, i pensant si finalment fem el que volen els publicistes, comprar productes concrets. Després, vam estudiar els tipus d’anuncis que hi ha, les estratègies i els recursos literaris que utilitzen com les figures retòriques.

Finalment, tot l’alumnat en grups de quatre o cinc vam crear una campanya publicitària de caràcter crític sobre les xarxes socials, fent servir programes d’edició de vídeo, tenint en compte el briefing i incloent-hi tots els elements estudiats com són el guió literari, l’eslògan, la imatge, el logotip i per últim el guió tècnic. Com a cloenda vam visualitzar tots els anuncis fent una valoració crítica i reflexiva de cadascun d’ells.

Aquests són els finalistes: