Anàlisi acústic de l’institut Bitàcola amb l’Espai en Xarxa de Camins Escolars

Comencem un nou espai en xarxa: Camins escolars – Contaminació acústica. L’alumnat de 2n i 3r s’enfronta contra la contaminació acústica estudiant com tractar-la de diferents maneres. Per fer això estudiarem que es la reverberació, i la diferència entre so i soroll.

La setmana del 19 de març vam començar a estudiar amb els nostres sonòmetres, mentre que a la par anàvem fent els nostres informes. Però com vam arribar aquí?

El 21 de febrer vam començar amb aquest espai en xarxa amb l’Albert Freixenet. Vam estar mirant vídeos i fent tasques sobre les diferències entre so i soroll, i sobre quins són els decibels (dB) que podem aguantar els éssers humans. Temps després va arribar l’Albert Parrilla després del permís de paternitat. Amb ell hem estat fent l’informe i aprenen a com prendre les dades d’un sonòmetre i com calcular-las, també per fer aquests treballs vam fer 4 grups, dos d’aquells grups farien l’estudi de la contaminació acústica  a les classes de l’institut, i els altres dos ho farien la contaminació acústica per la zona patis.

La nostra tasca final era fer un informe sobre tota la informació recollida, com hem fet les coses, amb què ho hem fet i més… Per fer l’informe o hem separat en 8 apartats: Introducció, Marc teòric, Disseny de l’estudi, Recollida de dades, Anàlisi de dades, Conclusions i propostes de millora, Llista de referències, i Annex.

Redactat per Izan Rios