A l’IP “Refugiades” ja estem preparats i preparades per fer una exposició!

A l’IP A Social “Refugiades” de 4t d’ESO ja estem preparats per fer una exposició que presentarem a la jornada que realitzarà l’alumnat de 1r d’ESO “LOCO FESTIVAL” d’ACNUR. A través de la planificació, realització i futura presentació d’aquesta exposició l’alumnat ha  aconseguit les competències necessàries per aprendre a analitzar la crisi dels refugiats i de les refugiades, així com per poder participar en la vida pública de manera reflexiva i crítica.

Entre les preguntes que l’alumnat d’aquest IP ja sap respondre trobem aquestes:

• Què és un límit, una frontera o un mur?
  • Quin problema social rellevant generen les fronteres?
  • Quin drama humà viu el Mediterrani actualment?
  • Com em comprometo i com actuo davant d’aquest drama humà?

Un dels vídeos que ha fet l’alumnat sobre la recerca de murs és aquest sobre les dues Corees:

Aquestes són algunes de les creacions finals…missatges dins d’una ampolla amb una carta dirigida a un noi o a una noia a la recerca d’una vida millor, rostres de la Mediterrània i vinyetes diferenciant migrants i refugiats.