3r d’ESO – Taller de periodisme amb Junior Report

El passat 9 d’octubre, els alumnes de 3r d’ESO van participar en un taller de periodisme organitzat pels creadors de Junior Report, el diari per a joves de La Vanguardia. Després d’haver reflexionat sobre la funció i el paper dels textos periodístics amb dos professionals d’aquest camp, els nostres alumnes es van posar per un moment a la pell d’un periodista de debò i van fer de reporters per tot l’institut buscant notícies d’interès per crear una portada de diari. I tot això, per tal de fer-ho més real, intentant superar les condicions adverses a què sovint s’han d’enfrontar els periodistes: actuant a contrarellotge i havent de localitzar, destriar i seleccionar de manera crítica la informació que més podia ser d’utilitat i d’interès als lectors.
Després d’aquesta divertida i inèdita experiència, els alumnes no només es van adonar de la dificultat de trobar dia rere dia notícies sobre temes rellevants i propers als lectors, sinó que van anar més enllà: a través de l’escenificació d’un polèmic accident de trànsit i de la immediata acció d’un periodista, van reflexionar sobre la importància de contrastar fonts primàries i secundàries abans de donar per bona una versió de la notícia.
En definitiva, aquesta experiència va ser molt gratificant i productiva per als alumnes, que afirmen que s’ho van passar molt bé i que van aprendre molt. Totes les activitats van ser plantejades d’una manera ben dinàmica i significativa, que els va motivar des del primer moment. I qui sap, potser després d’aquest taller més d’un jove bitacolí es decantarà per estudiar periodisme i ser un gran periodista d’aquí uns anys!