A l’IP A Social “Refugiades” de 4t d’ESO ja estem preparats per fer una exposició que presentarem a la jornada que realitzarà l’alumnat de 1r d’ESO “LOCO FESTIVAL” d’ACNUR. A través de la planificació, realització i futura presentació d’aquesta exposició l’alumnat ha aconseguit les competències necessàries per aprendre a analitzar la crisi dels refugiats i de les refugiades, així com per poder participar en la vida pública de manera reflexiva i crítica.
Entre les preguntes que l’alumnat d’aquest IP ja sap respondre trobem aquestes:
- Què és un límit, una frontera o un mur?
- Quin problema social rellevant generen les fronteres?
- Quin drama humà viu el Mediterrani actualment?
- Com em comprometo i com actuo davant d’aquest drama humà?
Un dels vídeos que ha fet l’alumnat sobre la recerca de murs és aquest sobre les dues Corees:
Aquestes són algunes de les creacions finals…missatges dins d’una ampolla amb una carta dirigida a un noi o a una noia a la recerca d’una vida millor, rostres de la Mediterrània i vinyetes diferenciant migrants i refugiats.
Comentaris recents