Si vols saber com treballem al I.E. El Til·ler fes clic aquí. Veniu a coneixe’ns concertant una visita tot trucant al 93.345.69.47. Us hi esperem!

EL NOSTRE PROJECTE

Si vols conèixer el nostre projecte fes clic a la imatge següent:

Preinscripció escolar 2019-2020

Tens clar com fer la preinscripció escolar 2019-2020? És a punt de posar-se en marxa i per al curs 2019-2020 hi ha algunes novetats pel que fa als criteris de prioritat. Ja s’han donat a conèixer totes les dates i com s’haurà de fer. A continuació et facilitem una guia pas a pas!

 

Què vols saber? Dates de la preinscripció, la matrícula, reclamacions… Aquí pots consultar tot el calendari de preinscripció escolar 2019-2020 i tota la documentació que necessites per fer-la

 

Us hi esperem!

 

La Jornada de Portes Obertes de l’institut escola el til·ler està pensada per a les famílies que voleu conèixer el nostre projecte educatiu, i que penseu que podrieu matricular el vostre fill o filla, dels 3 als 15 anys, i també per a les famílies dels nostres alumnes, que tindreu l’oportunitat de compartir experiències en família.

  • L’institut escola estarà obert de 11h a 14:00 i es podran visitar totes les comunitats.
  • L’Equip educatiu de l’escola us acompanyarem a mesura que aneu visitant els diferents espais.
  • No cal inscripció prèvia! La visita a l’institut escola escola podeu fer-la amb les vostres filles.

A què ens referim quan parlem de “treball per projectes”?

Els treballs per projectes són tasques complexes que deriven de problemes o preguntes desafiants. Impliquen als alumnes en activitats de disseny, resolució de problemes, investigació i presa de decisions, donant l’oportunitat de treballar d’una manera relativament autònoma durant un període de temps ampli i que culminen en una presentació o un producte real.

Per a nosaltres treballar per projectes és una filosofia, una manera d’entendre l’educació i de concebre l’aprenentatge que implica canvis significatius a l’aula: augment de protagonisme dels infants, canvi del rol dels mestres, diferents metodologies d’ensenyament, estretament de la relació amb les famílies, foment del treball en equip entre els docents, canvis en l’avaluació, etc.

Són incomptables els avantatges de treballar per projectes. Fomenten l’autonomia dels infants i joves, permetent regular el seu procés d’aprenentatge (un procés actiu basat en la seva pròpia motivació) i, a més, els continguts són interdisciplinaris on es treballen des de valors i ètica fins l’ús de les noves tecnologies.

Nosaltres creiem en aquest mètode com a mesura de renovació pedagògica. En aquest sentit, els alumnes de 1r d’ESO (comunitat de joves) ens han presentat el seu producte final fruit d’una investigació per grups com a geòlegs. A les fotos en podreu veure els resultats! Seguim treballant!

Estrenem pissarra!

Doncs si, tenim pissarra! Ja és una realitat. Al pati del Til·ler hem condicionat una paret i l’hem pintat amb pintura de pissarra amb la intenció de diversificar activitats i potenciar la creativitat dels nostres infants.

És precisament aquest espai, el pati del Til·ler, el que considerem que té un paper clau a l’hora de crear oportunitats per al desenvolupament social de l’infant en la franja dels 3 als 12 anys, per augmentar l’oferta d’activitat, i perquè tots/es comparteixin una mirada similar i comptin amb la implicació de la comunitat educativa.

En aquest sentit, el nostre objectiu és crear un ventall ampli d’oportunitats per a desenvolupar el joc simbòlic, la socialització i coeducació dels nens i nenes de totes les comunitats.La reconversió d’espais i racons del pati en àrees de jocs on es pugui guixar, jugar amb troncs de fusta o fins i tot escalar, farà del pati un espai atractiu i divertit, on els diferents nens i nenes de les diferents edats podran jugar i desenvolupar les competències necessàries.

Tornem-hi!

Tornem al Til·ler !

Per tal de que aquesta tornada sigui més fàcil pels infants i l’adaptació sigui més ràpida és important començar a ajustar els horaris d’alimentació i de son el més aviat possible. Els dies de Nadal han menjat de tot, s’han anat a dormir més tard, han pogut fer rebequeries que se’ls hi ha permès perquè estaven nerviosos, han tingut moltes diades plenes d’emocions  originades per la màgia del pare Noel, el caga tió i els Reis Mags…. Ara toca tornar a la rutina, a la seva rutina que tanta seguretat els hi dona! Poc a poc s’aniran adaptant però hem de tenir una mica de paciència !

Tant a casa com a l’escola nosaltres som els responsables  de comprendre’ls i ajudar-los en aquest procés que pot durar entre alguns dies. Procurem no perdre els nervis, escoltar-los i ser comprensius i els ajudarem a viure la tornada a l’escola d’una manera més positiva i feliç.

 

Això ha passat sempre

El 17 desembre es va presentar a l’Institut Escola El Til·ler l’obra de teatre fòrum “Això ha passat sempre” sobre l’assetjament escolar.  Ens relata com la Júlia i la Claudia han estat suspeses de classe i els pares reaccionen de diferents maneres davant del conflicte que hi ha. 

Sota frases com “Els nens són molt cruels” o “Són coses de nens”, moltes vegades els adults no són conscients que hi ha molt de patiment tant per part dels agressors com dels agredits. Podem afavorir la convivència tot parlant amb ells de les relacions amb els seus companys. També podem analitzar què es pot fer per a prevenir i treballar contra aquest fenomen amb els nostres fills tot evitant que passin coses que generen tant de patiment.

Aquesta obra de teatre ha estat el resultat d’una creació col·lectiva pensada i creada per mares del Bon Pastor i amb el suport del Districte de Sant Andreu de l’ajuntament de Barcelona Ha estat muntada pel grup AMPA-RA-Noies amb Forn de teatre Pa’tothomL’obra ha estat dirigida pel Jordi Forcadas i interpretada per la Maria Antich, Loli Valero Angelina Comas, Xesca mIllán, Rocío Valero i Montse Forcadas.

Han assistit pares i infants de l’escola i el nivell de participació ha estat molt elevat. Els alumnes han tingut l’oportunitat de demostrar el nivell informatiu i de conscienciació  que tenen sobre aquest tema.

 

 

 

Nova web del projecte +Educació !

 

Com podem millorar la convivència al món? Aquesta va ser la pregunta que més de 50 nens van respondre dins del projecte +Educació Sant Andreu. Un projecte que fins aleshores pocs havien sentit parlar però que gràcies a hores de treball i esforç ja no serà així. Des de l’institut Escola el Til·ler ens plau comunicar-vos que el projecte +Educació ja té una web que podeu visitar!

Per aquells que coneixeu el projecte només recordar-vos que  +Educació és una cooperativa sense ànim de lucre que neix amb la intenció d’ampliar els horitzons educatius de les comunitats que formen la nostra societat. Ofereixen serveis educatius i de lleure i ho fan de manera integral i inclusiva. Generen i compartieixen projectes que ajuden a tota la comunitat educativa a millorar la formació de totes les persones, especialment aquelles que tenen menys recursos.

Però si voleu saber més cliqueu a l’enllaç +Educació  i els podreu seguir de prop!

 

 

 

 

Santa Cecília al Til·ler

El passat dijous dia 22 de novembre vam celebrar Santa Cecília, patrona dels músics. Com no podia faltar a la nostra escola i tenint un projecte singular de música, vam organitzar un petit concert de música on alumnes, de forma voluntària, ens van oferir una petita mostra del seu potencial artístic.

Entre assajos i més assajos l’espectacle va anar agafant forma fins arribar a confeccionar un repertori amb un gran ventall d’estils del música. Des de cançons més actuals com és El telefono fins a clàssiques com el Per Elisa de Beethoven. Cada un dels grups va poder aportar els seus coneixements en els diferents instruments que treballem dins i fora de l’escola, com l’ukelele, el baix, la bateria, el piano, la trompa, el violí, el contrabaix… Tots uns grans artistes!

Al Til·ler apostem al tot per l’aprenentatge a través de la música. Els avantatges són infinits. Relaxa, elimina les tensions quotidianes. Amb la pràctica dels instruments, sobretot els de vent o el cant, buidem el cos dels nervis acumulats amb la tècnica de la respiració. També és una forma d’expressió que apropa a tots aquells que participen d’un grup instrumental, coral o orquestra. S’aprèn a treballar en equip i a respectar el compromís del grup a través de l’assistència als assaigs.

I és que la música està present en el nostre dia a dia; a l’escola, als anuncis de la televisió, quan viatges amb el tren, metro o bus… La música ens ajuda a expressar-nos i ens fa sentir emoció i  és això el que precisament busquem al Til·ler, somiar i construir.

 

L’aula d’acollida: una oportunitat més per construir.

Com ja sabeu, l’aula d’acollida ha d’esdevenir un punt de referència i un marc de treball obert amb una constant interacció amb la dinàmica del centre, que permeti una atenció emocional i curricular personalitzada i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana. Ha de proporcionar a l’alumnat nouvingut una atenció adequada a les necessitats i als progressos relacionals i lingüístics, sense perdre el contacte amb la resta de grup classe al qual estigui adscrit.

La metodologia de l’aula d’acollida ha de tenir en compte l’organització dels aprenentatges de manera globalitzada, l’existència d’activitats funcionals, el foment del treball cooperatiu i l’establiment de relacions personals positives.

Treballem amb alumnes de tercer de Primària fins a segon de Secundària. Dediquem un parell  de cursos lectius treballant amb activitats de caràcter significatiu amb alumnes provinents de Pakistan, Hondures, Xina, Perú, Colòmbia, Venezuela, Marroc…Jocs lingüístics, converses sobre vivències personals, lectura de contes i activitats d’ estimulació per l’escriptura. En definitiva, un conjunt d’actuacions que possibiliten  millorar la comunicació i integració dels alumnes que, gràcies a ells, ens brinden una oportunitat meravellosa per enriquir l’amalgama cultural i social del nostre centre.

+educació

Aquesta setmana escoles, instituts i l’institut escola del districte de Sant Andreu han  fet  una  assemblea d’alumnes per  parlar  sobre una qüestió molt important i que ens afecta directament: Què podem  fer per millorar  la  convivència al món? Gràcies al projecte +educació, nens i nenes  de les escoles han escollit paraules clau com: empatia, respecte, acceptació, diversitat, diàleg, compartir…A partir d’aquí han extret idees concretes per conduir un projecte  de  futur que permetrà als alumnes reunir-se en assemblea per a tractar aquesta temàtica.

Per  la tarda, s’ha  fet  un  plenari on els diferents alumnes han presentat breument els seus treballs al voltant de com milloren la convivència al món.  Han  participat  nens i nenes  d’infantil, primària i secundaria juntament amb les seves famílies i mestres. També s’ha  fet un berenar i activitats lúdiques per a tothom.

Gran èxit a les reunions de famílies, la implicació al Til·ler augmenta.

Estem contents i orgullosos d’anunciar-vos que les reunions de les famílies d’inici de curs han tingut un èxit rotund. Com ja sabeu, la primera setmana d’octubre convoquem a totes les famílies que vinguin a l’escola per reunir-se, de forma grupal,  amb els docents de la comunitat que pertanyen els seus fills/es. La finalitat és donar a conèixer el funcionament general del centre, els projectes que participem, les sortides que tenim planificades, la metodologia emprada…En definitiva, els aspectes més importants que conformen el context escolar dels alumnes. 

Normalment, en altres anys sempre havíem tingut una participació considerablement reduïda per part de les famílies en aquest tipus de reunions. Afortunadament, aquest any la situació ha millorat. No només han vingut moltes més famílies, sinó que aquestes han mostrat actitud participativa i de confiança molt esperançadora.   Mai havíem registrat aquest grau d’assistència familiar tan elevat i és per això que de part de l’equip docent us donem les GRÀCIES.

 Famílies, alumnes, monitors, mestres, professors…Tots tenim el nostre engranatge, tots som necessaris, tots CONSTRUÏM!   … Llegeix més»

El so del Ukelele, cada cop més present al Til•ler

Com ja sabeu, l’any passat es va iniciar el projecte de Música a l’ institut escola el Til·ler. Es van mobilitzar tota una sèrie de recursos interns i externs per dotar al centre d’una amplia varietat instruments. Aquests han permès dinamitzar l’esperit rítmic i musical dels alumnes del Til·ler. Cal dir que molts nens i nenes ja posseeixen aquestes habilitats musicals de forma innata, ja sigui per afició o simplement pel seu entorn familiar, social i cultural. 

Aquest any comptem amb els mateixos recursos humans i materials de l’any passat per tal de donar continuïtat al projecte, però també n’hi han de noves incorporacions que no han dubtat ni un segon per adaptar-se i encabir-se en el projecte, mostrant tot el seu interès i talent per ensenyar als nostres alumnes a “sentir la música”.

Aquí us mostrem unes imatges cantant i tocant l’ukelele. Us animeu a venir i escoltar-los?… Llegeix més»