@MAC

Projecte Shere Rom

Durant tot el curs les nenes i nens de cinquè i sisè de l’institut escola El Til·ler estan fent el projecte Shere Rom amb l’@MAC, una persona a la que li agrada molt el misteri, de qui de cada cop anem descobrint més coses i que ens envia missatges i missions. Per fer aquestes missions ens distribuïm per grups d’entre 3 i 5 alumnes, però a més dels alumnes de la classe tenim unes ajudants; venen estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona a treballar, ajudar-nos i passar-ho bé amb nosaltres.

Cinquè

Aquest any a cinquè estem fent unes pel·lícules ben maques, tenim tres pel·lícules de terror començades que tenen molt bona pinta! Cada grup va escriure una història, la va dividir per escenes com a les pel·lícules de veritat, va pensar els personatges i el guió de cada un i va començar a gravar amb les tablets de l’escola. Encara hem de seguir gravant la pel·lícula i editar-la perquè quedi ben maca però estem esperant a que arribin les noves estudiants!

Mentre no arriben les estudiants, l’@MAC ens ha enviat una nova missió amb la que cada setmana fem una activitat diferent i anem descobrint coses de l’@MAC! Hem fet una llibreta de detectiu on anem apuntant tot el que descobrim de l’@MAC, hem creat avatars sobre la família de l’@MAC i hem construït instruments!

Sisè

En el cas de sisè, com que l’any passat ja van fer pel·lícules, aquest any l’@MAC ha enviat una missió diferent; els alumnes són reporters! Cada grup juntament amb la seva estudiant de la universitat ha buscat un tema sobre el que fer el reportatge i ha començat a pensar a qui volen entrevistar per poder-lo fer, què han de preguntar, etc. Alguns volen conèixer què els sembla a la gent de l’escola les obres que s’han fet aquest any, altres faran un reportatge sobre el poliesportiu o sobre què pensa la gent sobre la nostra escola-institut… Tenim temes ben diferents i interessants!

Igual que a cinquè, estem esperant a que arribin les noves estudiants per poder seguir gravant els nostres reportatges i entrevistes i mentrestant l’@MAC ens ha enviat una missió divertida i diferent. Cada un ha pensat quin seria el seu ofici ideal si poguessin escollir el que més els agradés en aquest món i s’ha posat a la pell d’una persona que ja té aquest ofici. Així, els diferents alumnes de la classe s’han entrevistat entre ells, com si entrevistessin a veritables professionals!

Projecte Shere Rom a secundària: Ràdio El Til·ler

Durant les tardes de tots els dimarts els alumnes de 1r d’ESO fan un nou projecte de Ràdio Juvenil digital acompanyats per estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona i per un membre de l’associació de Rromane Siklǒvne que ens ha ajudat molt!

Des del inici hem treballat per grup i hem après moltes coses de ràdio. Primer de tot cada grup va fer un Voxpop, és a dir, vam sortir al carrer a demanar un parell de preguntes  a moltes persones diferents per tal de conèixer l’opinió de la gent sobre un determinat tema. Alguns vam demanar l’opinió sobre les lletres del reggaeton, altres sobre els plats preferits de la gent gran quan eren petits o també la opinió sobre els videojocs d’avui dia. Però per fer-ho vam haver de pensar un tema sobre el que ens interessés saber la opinió de la gent, decidir les preguntes i enfrontar-nos al repte de sortir al carrer i preguntar directament a la gent, sabent que hi hauria persones que ens atendrien encantats i d’altres que no tindrien temps.

I després d’això vam poder gravar a una ràdio real! Ho vam poder fer gràcies a la Ràdio del Centre Cívic del nostre barri que ens va deixar gravar uns programes al seu estudi. Cada grup va poder explicar què ens havia contestat la gent sobre les nostres preguntes i vam aprendre a parlar amb els micròfons de la ràdio.

Tot això ho fem en contacte amb els alumnes d’una escola de Colorado (USA) que també fan programes de ràdio i amb els que ens enviem vídeos! La seva professora va estar amb nosaltres tres mesos per posar en marxa el projecte. Si voleu veure tot el que hem fet, aquí teniu el nostre blog al que anem publicant els nostres productes de ràdio acabats!

(Feu un clic sobre la foto de l’esquerra)