Identit.art

Identit.art és un programa d’orientació educativa basada en la proposta de la Pedagogia Culturalment Sostenible (Alim & Paris, 2017) la qual ens convida a repensar la pràctica escolar situant en el centre les vivències, sabers i llenguatges de l’alumnat per tal de superar les narratives dominants dels centres escolars.

Així doncs, des d’aquesta perspectiva:
– Les i els aprenents són agents històrico-culturals singulars
– Es vol atorgar espai a l’herència històrica, lingüística i cultural de l’alumnat assumint la naturalesa dinàmica d’aquestes
– Es treballa la concientització crítica i la relació jo/nosaltres amb/en el món
– Es fomenta la creació artística per explorar múltiples formes d’expressió a través de la paraula, el cos, la imatge i el so.

Identit.art és una proposta renovada de l’antic projecte @Mac que s’ha dut a terme des del curs 2007. Deu anys després, al 2017, comencem a secundària. Treballem en grups petits de 3-5 alumnes i amb estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona, fomentant l’aprenentatge col·laboratiu. Els continguts es dissenyen conjuntament entre el professorat encarregat de cada grup-aula, el grup de recerca-acció Dehisi (UAB) i les estudiants universitàries. També comptem amb col·laboracions d’artistes i talleristes locals de Barcelona, així com amb entitats del barri. El projecte és cofinançat per l’Ajuntament de Barcelona, la Universitat Autònoma de Barcelona (grup de recerca Dehisi) i la Universitat de Girona (grup de recerca Cultura i Educació).

En aquest projecte hi participen els cursos de 6è de Primària, 1r cicle de Secundària i  3r d’ESO.