Fons de coneixement

Amb aquest projecte pretenem vincular el context escolar amb el context familiar dels nostres alumnes, ja que considerem els dos com espais de gran importància per al creixement, aprenentatge i socialització dels nens i nenes. Més concretament, els dos principals objectius són la contextualització educativa a través de la incorporació de sabers i habilitats de les famílies i la millora de les relacions família-escola a través de l’establiment de relacions de mútua confiança.

Mitjançant entrevistes en espais quotidians i fora escola de les criatures, les mestres busquem poder conèixer més a les famílies, els seus coneixements, les seves habilitats i els seus valors, per després poder establir vinculacions amb la pràctica educativa i curricular del curs escolar. En altres paraules, es tracta d’identificar i utilitzar els sabers i destreses (anomenats “fons de coneixement”) que disposa cada família per a realitzar innovacions pedagògiques.

Més enllà de la realització d’activitats contextualitzades, és a dir, activitats que uneixen la vida familiar i la vida escolar, es busca aconseguir una estreta relació amb les famílies basada en la proximitat, la comunicació i la col·laboració. En aquest sentit, es fomenta la involucració de les famílies en ser considerades com un agent actiu al llarg del procés, especialment en el disseny i realització de les activitats.


Aquest curs 21-22, de la mà de les famílies participants, ens hem apropat al món de la restauració i l’alimentació: visitant un bar-restaurant d’una família, fent de cambrers i cambreres, fent receptes de postres i jugant al nostre restaurant. També hem fet una descoberta del barri del Bon Pastor de la mà de l’associació de veïns.