Amb aquest projecte pretenem vincular el context escolar amb el context familiar dels nostres alumnes, ja que considerem els dos com espais de gran importància per al creixement, aprenentatge i socialització dels nens i nenes. Més concretament, els dos principals objectius són la contextualització educativa a través de la incorporació de sabers i habilitats de les famílies i la millora de les relacions família-escola a través de l’establiment de relacions de mútua confiança.
Mitjançant entrevistes en espais quotidians i fora escola de les criatures, les mestres busquem poder conèixer més a les famílies, els seus coneixements, les seves habilitats i els seus valors, per després poder establir vinculacions amb la pràctica educativa i curricular del curs escolar. En altres paraules, es tracta d’identificar i utilitzar els sabers i destreses (anomenats “fons de coneixement”) que disposa cada família per a realitzar innovacions pedagògiques.
Més enllà de la realització d’activitats contextualitzades, és a dir, activitats que uneixen la vida familiar i la vida escolar, es busca aconseguir una estreta relació amb les famílies basada en la proximitat, la comunicació i la col·laboració. En aquest sentit, es fomenta la involucració de les famílies en ser considerades com un agent actiu al llarg del procés, especialment en el disseny i realització de les activitats.
Aquest curs 21-22, de la mà de les famílies participants, ens hem apropat al món de la restauració i l’alimentació: visitant un bar-restaurant d’una família, fent de cambrers i cambreres, fent receptes de postres i jugant al nostre restaurant. També hem fet una descoberta del barri del Bon Pastor de la mà de l’associació de veïns.