Si vols saber com treballem al I.E. El Til·ler fes clic aquí. Veniu a coneixe’ns concertant una visita tot trucant al 93.345.69.47. Us hi esperem!

EL NOSTRE PROJECTE

Si vols conèixer el nostre projecte fes clic a la imatge següent:

Bon inici del curs 2019-20

La comunitat educativa de l’ Institut Escola El Til·ler us desitja a tots i totes un inici de curs ple d’ il·lusions, reptes i avenços.
El nostre til·ler es va fent gran!
Demà dia 12 de setembre a les 8:30h. Ens retrobarem mestres, professors, professionals de pla de Barris i PA, amb tots i totes vosaltres!!
Ens esperen moltes novetats i un Claustre que creix, proporcionalment a les ganes que tenim de consolidar el nostre projecte!

 

HOLA ESTIU!

 

Si, ja és estiu! Després d’un curs escolar replet de vivències de tot tipus, ja podem dir que el curs escolar ha finalitzat. No obstant, el Til·ler no s’acomiadarà de vosaltres sense recordar-vos que l’estiu és una oportunitat magnifica per fer multitud de coses.  Sobretot és una oportunitat per aprofitar el temps en família.

Les vacances serveixen perquè el nen o nena pugui descansar i prengui forçes de cara al nou curs, però també per a gaudir dels pares o els avis i els plans que poden fer junts, sense presses. Resulta primordial dedicar temps de qualitat als fills i a fer coses amb ells que serviran per a enfortir els vincles familiars. En família podem aprendre moltes coses durant les vacances de forma divertida, creativa i emocionant… Els viatges, el contacte i l’observació de la naturalesa, els esports, el relacionar-nos amb altres persones i en altres contextos, el conèixer diferents manifestacions culturals, festes, etc., són també experiències d’aprenentatge, tan importants o més que els famosos i no desitjats “deures d’estiu”.

Per aquest motiu, cal tenir en compte que l’estiu és un temps que les famílies dediquen per a estar juntes, gaudir els uns dels altres i descansar.  Per la qual cosa,  si un dels nens/es ha suspès una assignatura, o vàries és important evitar que aquest suspens suposi un punt de conflicte durant les vacances. Si els nens se senten responsables del seu suspens, la família ha de donar-los suport i realitzar un reforç positiu per a aconseguir que els mals resultats trets al juny es reverteixin al setembre, sense deixar per això de gaudir de l’oci compartit.

Fins aqui la nostra reflexió! La web del Til·ler s’acomiada de tots vosaltres, però només durant l’estiu. Al setembre ja començarem a activar tota la “maquinària” per tal de mantenir-vos informats en tot moment!

Gaudiu de l’estiu i fins aviat!

EDUCACIÓ FÍSICA A LA COMUNITAT DE JOVES DEL TIL·LER. PICABOLA, COREOGRAFIES I MOLT MÉS…

Per celebrar el final de curs, els alumnes de primer i segon de la ESO han organitzat un torneig de PICABOLA! Ha estat una trobada esportiva molt divertida i significativa per tot el grup d’alumnes, ja que s’ha vist reflectida en un dia, tot el treball i esforç que hem posat per tal de defensar i portar a la pràctica valors com el companyerisme, respecte, solidaritat, autocontrol emocional, sacrifici, compromís i implicació. Tot l’equip de professors que vam participar us felicitem! Bones vacances i l’any vinent, més i millor!

Ara en aquest video us mostrem una mica el resultat de molta feina i planificació portada a terme al primer curs de Secundària.

Aquest curs escolar, l’equip d’Educació Física del Til·ler ha demostrat un cop més la gran importància d’aquesta matèria, que té com a finalitat principal desenvolupar en les persones la seva competència motriu, entesa com la integració dels coneixements, els procediments, les actituds i els sentiments vinculats sobretot a la conducta motora.

La Laia i el Xavi, els nostres especialistes d’Educació Física de Primària i Secundària del Til·ler, ens mostren diàriament el paper fonamental d’aquesta assignatura com a element integrador al nostre context escolar.   Videos com el que heu vist proporcionen un clar exemple de l’importància  que té  proposar situacions cooperatives als alumnes per tal de fomentar unes relacions interpersonals de forma positiva. És a partir d’aquest treball que cada alumne intervé segons les seves característiques personals i, per tant, la diferència es converteix en un valor que cal cuidar i preservar.

 

La Casa del Aire, molt més que anar d’excursió.

Com ja sabeu, els alumnes de 3r i 4t del Til·ler han tingut l’oportunitat de participar en el projecte La Casa de l’Aire.  L’objectiu  d’aquest projecte socioeducatiu és promoure hàbits i rutines saludables, transmetre valors i estima per la natura, dinàmiques i activitats d’oci, diversió i cultura; amb base educativa i de qualitat ambiental.

Actualment, es duen a terme tres línies d’actuació durant l’any. Les sortides de dissabtes de caire lleure- educatiu, enfocades als infants de diferents barris en situació complexa. Les jornades educatives a la natura, integrades al currículum escolar dels nens i nenes de les escoles amb les quals col·laborem durant tot el curs i per fer extensiva la missió de la Fundació, el projecte organitza Colònies d’estades d’una setmana a finals de juny i unes altres, a principis de setembre.

Concretament, els nostres alumnes del Til·ler han pogut gaudir de 10 sessions al llarg de tot el curs escolar i aquesta setmana va ser l’última. Perque parlar més si les imatges parlen per si soles?

Sudansa presenta: “Llàgrimes màgiques”.

“Llàgrimes màgiques” és el resultat d’un treball fenomenal amb la coreògrafa Ana Eulate, a qui li donem les gràcies per la seva entrega i la seva passió. Aquest any, els alumnes de la comunitat de petits (P5) han sigut els protagonistes d’un treball coreogràfic s’ha basat en una exploració de la forma poètica japonesa del Haiku.

Recordem que l’ Associació Sudansa ha construït un programa de desenvolupament de les pràctiques coreogràfiques a les escoles bressol, primàries i instituts de Catalunya. Són el resultat d’un treball de creació coreogràfica d’un any de durada que ha associat a coreògrafs professionals amb els alumnes i mestres, dins d’un procés de formació recíproca i de composició coreogràfica.

Reuniran les realitzacions coreogràfiques sorgides d’aquest procés artístic, cultural i pedagògic entre alumnes, artistes i companyies professionals, combinades amb una programació professional de dansa (presentació de creacions originals dels coreògrafs associats al projecte).

Viatjant a través dels sabors

 

El passat Dimarts 21 de Maig, el Til·ler va protagonitzar un esdeveniment molt important.  Aprofitant que el dia 21 de Maig es celebra el dia Mundial de la Diversitat Cultural, les dinamitzadores de Pla de Barris junt amb 8 famílies que participen en el cafè en famílies, han posat en pràctica una idea molt interessant. La proposta consisteix en fer una jornada de presentació dels diferents països:  Ucraïna, Veneçuela, Perú, República Dominicana, Argentina, Cultura Gitana i, Equador.

Durant 3 sessions, s’ha preparat junt amb les famílies els continguts i els materials necessaris per dur a terme l’activitat ( objectes, fotografies, cançons, aliments típics, contes, vestits típics, banderes…). Els objectius de la jornada són:

  • Fomentar la diversitat cultural, el respecte i la igualtat.
  • Conèixer diferents països i trets característics d’aquests (cultural, social i gastronòmic).
  • Vincular família-escola.
  • Promoure la participació de les famílies en actes escolars.
  • Donar resposta a una demanda de col·laboració i participació per part d’un grup de famílies de l’escola.

D’altra banda, també s’han fet un seguit d’accions per difondre l’activitat i motivar la participació de tots els membres de l’escola i famílies: cartell a la porta de l’escola, reunió amb la comissió de festes, full informatiu per als tutors i nota informativa per les famílies. .

A la tarda “berenar de la diversitat” tots plegats al pati de l’escola hem tingut l’oportunitat de tastar diferents tipus de menjar que les famílies han preparat, escoltant música de diferents països i gaudint d’una estona molt agradable en comunitat.

Art urbà a les parets del Til·ler!

Una imatge val més que mil paraules… Aquesta setmana el pati de la nostra escola ha adquirit una nova imatge. Si, tal i com ho veieu!  podríeu pensar que ha estat obra d’un acte “vandàlic” o potser d’una colla de joves que han entrat al centre en hores intempestives a “fer pintades” a les parets. Però ans al contrari. Aquestes imatges mostren una expressió artística planificada i reflexionada, fruit del treball de professionals que dominen una tècnica molt utilitzada ja fa molts anys.

L’origen del grafiti tal com el coneixem i tal com ho entenen els “grafiteros”, té orígen a Filadèlfia en 1965. Un noi que va decidir escriure el seu nom/àlies pel motiu més habitual pel qual una persona sol fer coses especials: per a impressionar a una noia. La paraula que va deixar escrita per tota la ciutat va ser «Cornbread» i, des d’aquest moment, tenim al primer “grafitero” i la primera signatura.

Nosaltres hem tingut l’oportunitat de comptar amb un equip de professionals del Servei de Dinamització Juvenil de Bon Pastor que han fet aquesta realitat possible, la ïngrid del punt GIP,la nostra educadora social, Inés, i la Laia de la Sala Jove. Els alumnes han estat encantats de col·laborar i seguir les consignes d’aquests artistes urbans, l’Anna i l’Adrià de “DobleAArt”,amb l’objectiu de decorar les parets del pati.

Gràcies nois/es, el resultat ha estat excel·lent!

Graduació a Sant Andreu de l’Universitat del Temps Lliure

Els 27 graduats van recollir el seu diploma aquest dissabte a la festa de fi de curs del +Educació Sant Andreu, un projecte comunitari en clau 360 del Districte de Sant Andreu.. La Universitat del Temps Lliure és una de les iniciatives que es realitzen des del projecte +Educació amb l’objectiu específic d’aprofitar el potencial educatiu de la comunitat i crear una xarxa on intervinguin diferents agents que ajudin a generar noves oportunitats d’aprenentatge. Per tal de crear un barri educador i educatiu, equipaments, serveis i entitats del barri col·laboren oferint activitats de lleure de qualitat (majoritàriament gratuïtes) als infants, joves i famílies en horari no lectiu.

El projecte +Educació Sant Andreu va néixer impulsat per diversos centres educatius del barri i és per això que la majoria d’infants i joves a qui es proposa aquest “viatge cultural” pel seu entorn més proper tenen entre 3 i 18 anys. Aquest últim curs també s’han ofert activitats per a petita infància (0-3) i es per això que s’han sumat a la Universitat famílies sense vinculació a cap escola.

Si voleu més informació cliqueu a l’ enllaç

 

 

Casals d’estiu. Preinscripcions obertes!

Beneficis dels casals d’estiu per a nens: ja s’acosta l’estiu! I això vol dir que comencen les vacances dels nostres fills.

Els nens i nenes que participen als casals d’estiu, fan un parèntesi en la relació que tenen amb el seu grup habitual durant el curs i s’integren en un de diferent, on moltes vegades ni tan sols coneixen cap altre nen o nena. Es tracta d’un esforç per generar noves relacions dins d’un grup de gent nova, que obliga a deixar-se conèixer i a descobrir nous companys i companyes. Per aquest motiu, els casals d’estiu són oportunitats magnífiques per establir relacions i lligams amb nous amics, aprendre d’ells i tenir noves experiències fora dels seus entorns habituals.

Però per quina activitat o casal d’estiu ens hem de decidir?  Aquí us presentem algunes idees. Cliqueu a l’enllaç per poder veure horaris, preus i calendaris d’inscripció:

CASALS D’ESTIU

ACTIVITATS ESPORTIVES I CULTURAL

CASAL PEQUEÑA INFANCIA

Diada de Sant Jordi al Til·ler

 

“Els llibres que més t’ajuden són els que et fan pensar més. La forma més dura d’aprendre és amb la lectura, però un gran llibre d’un gran pensador és un vaixell de pensaments, profundament carregat de veritat i bellesa.”

Aquesta frase de Pablo Neruda és un motiu més per a a reflexionar sobre el plaer de la lectura i de les històries que tanquen els llibres. I es que al Til·ler vivim aquesta festa amb la mateixa il·lusió que fem la resta de coses. Tot i que la climatologia no ha estat la més adient, no hem dubtat ni un minut en oferir el ventall d’actes i activitats que teniem programades pels nostres alumnes del Til·ler.

Pel mati hem celebrat els Jocs Florals, on els alumnes han tingut l’oportunitat de demostrar el seu talent literari. A la tarda el sol ens ha donat treva i hem pogut sortir a fora a gaudir tranquil·lament d’una lectura compartida. A part d’això i com cada any, també hem col·locat una parada de llibres i roses a la porta del centre.

En definitiva, un primer dia d’escola fantàstic després de les vacances de Setmana Santa!

 

 

 

 

 

Primera jornada d’Instituts Escola !

Per què al Til·ler apostem pels Instituts Escola?

Nosaltres som l’exemple! La nostra tipologia de centre permet que en una sola direcció i un sol claustre atengui infants d’entre 3 i 16 anys amb un projecte educatiu de continuïtat, malgrat que se separi clarament la Primària i la Secundària. Abans de parlar dels nombrosos avantatges que presenten, recordar-vos que aquest dissabte 6 d’Abril hem tingut la 1ª jornada d’instituts escola a l’ INEFC de Barcelona!

Quines són els avantatges dels Institut- Escola?

  • Coherència pedagògica.
  • Avaluació a llarg termini.
  • Canvis suaus entre etapes.
  • Reforç dels vincles entre tot l’entorn educatiu.
  • Corresponsabilitat entre famílies i el centre dels 3 als 16 anys.
  • Més sentiment de comunitat vol dir menys assetjament escolar.
  • Més propers, més motivació, menys absentisme. .
  • Espais de transformació de barri i ciutat.

És important remarcar que els instituts escola també són un model que afavoreix l’ús de la llengua catalana, ja que és un fet comprovat que el nivell d’immersió lingüística de l’escola ara baixa quan els alumnes passen a l’institut. I com ja sabeu, un dels objectius de millora en l’aprenentatge dels alumnes del Til·ler és precisament aquest repte idiomàtic.

Energies Comunitàries

Aquest cap de setmana, el nostre institut ha estat partícep en la cloenda de la VI Trobada d’Energies Comunitàries, duta a terme als barris que conformen la franja Besòs de Sant Andreu, a El Bon Pastor, Baró de Viver i La Trinitat Vella.  Ara us preguntareu, què és això de les Energies Comunitàries? Doncs bé, les Energies Comunitàries és un projecte impulsat per Acció Comunitària de l’Ajuntament de Barcelona que pretén enfortir els projectes comunitaris de la ciutat i generar-ne de nous, afavorir la seva articulació i promocionar el valor de la seva tasca per al bé comú. L’enfortiment comunitari ens ha de permetre assolir una societat amb relacions democràtiques, inclusiva, solidària, de respecte mutu, forta, autònoma i que posa al centre de la vida la cohesió social de la societat diversa com a font de riquesa.

S’ha treballat des dels eixos del debat públic i metodològic sobre temàtiques d’interès per a les entitats, projectes i professionals comunitàries, l’administració i el territori. La metodologia és la coproducció per generar coneixement, les xarxes per reconèixer i sumar projectes i xarxes comunitàries a la ciutat i activitats per proporcionar espais de trobada i visibilització. 

T’hi animes?

Que no ho saps que el nostre projecte educatiu gira entorn la música? Demà tens l’oportunitat de comprovar-ho in situ! Vine a la nostra Masterclass!

En l’actualitat s’ha comprovat que la música porta grans beneficis per a la salut emocional, ja que estimula el cervell de manera que a causa de la segregació d’algunes substàncies rebem de forma immediata sensacions de plaer i benestar. I més enllà dels beneficis emocionals i socials d’escoltar música, l’aprendre a tocar un instrument té els seus propis beneficis, millorant les habilitats en diverses àrees; fins i tot quan s’aprèn d’adult. A la nostre escola ho sabem i per això seguim treballant sense descans per introduir la música en tota la nostra pràctica educativa diària.

És important destacar també que aquí el Til·ler som molt conscients que els nens i nenes que reben entrenament musical desenvoluparan en el futur millor memòria verbal, precisió en la pronunciació d’un segon idioma, capacitat de lectura i funcions executives, a més d’un millor rendiment acadèmic i un coeficient intel·lectual més alt. Tocar un instrument suposa, a més, una gran motivació que exigeix ​​compromís. Així que no t’ho pensis i vine al Til·ler a experimentar totes aquestes sensacions!