Menjador escolar: Espai Migdia

El servei de menjador s’inicia el dia de setembre que comença el curs des de I4 a 6è i tota la secundària. Els alumnes de I3 començaran un cop feta l’adaptació.

Aquest espai ofereix una atenció molt personalitzada. Hi ha  monitors i monitores en quantitat segons la ràtio oficial, i tenen al seu càrrec un número determinat de nens i nenes.

La durada del servei és de 02:30h donat que som un institut escola i el darrer torn el fa secundària.

Els alumnes de la Comunitat de petits dinen a partir de les 12,30h i la Comunitat de mitjans a les 13h i la Comunitat dels Grans a les 13,30h.  La comunitat de Joves ocupa el darrer torn, a les 14:00h.

Entre les 12:30h i les 14:30, infantil i primària s’organitzen per activitats i tallers agrupats segons les comunitats. La comunitat de joves adapta el seu horari d’espai de migdia segons el seu horari, que finalitza a les 15:00.

Cada setmana s’envia un informe personalitzat de cadascun dels alumnes de la comunitat de petits.

El coordinador del menjador s’ocupa d’atendre a aquells nens i nenes que necessitin una atenció específica i, si cal, es posa en contacte amb la família.

Aquest curs el nostre coordinador és en Marc.

L’Espai Migdia ha de garantir tres funcions bàsiques vinculades al fet social i d’educació per la salut:
1. Que els infants puguin menjar de manera equilibrada i que complementi els àpats que ja fan a casa.
2. Que pugui esdevenir una estona tranquil·la i de descans.
3. Que possibiliti l’adquisició d’hàbits personals i socials.

Aquest espai educatiu es divideix, segons la nostra perspectiva, en l’estona de l’àpat i l’estona de lleure educatiu i esbarjo o, en el cas dels infants de I3, l’estona de la migdiada. I ambdues complementen l’horari lectiu de l’escola.

Es treballa atentament les normes del servei i es recorda que aquells alumnes que no les segueixen  no podran assistir al menjador, donat que no és un servei obligatori

MENÚ

Els menús es realitzen tenint en compte les directrius alimentàries ordenades pel servei de Salut de la Generalitat.

Es preparen menús per a tot tipus de necessitats mèdiques, físiques o per motius de creences.

Aquest curs hem posat en marxa la Comissió mixta de menjador, formada per famílies, equip educatiu i alumnat. Ens trobem un cop al trimestre i ens proposem uns objectius de treball per poder tenir propostes de millora i valorar l’espai des de diferents perspectives.

També fem difusió a xarxes de manera puntual, del menjar i menú del dia.

PREU MENJADOR:

les beques de menjador es demanen cada mes de juny pel curs següent:

Sense beca 6,33 Euros