Comunitat de Petits

El treball per ambients

Que són

El treball per ambients és una proposta metodològica que consisteix en la creació d’espais motivadors amb unes intencions concretes. Bàsicament, fan referència a una manera diferent d’organitzar els alumnes, l’espai i els materials per tal que l’aprenentatge sorgeixi espontàniament. Els infants són els constructors del seu propi aprenentatge: investiguen, creen, proven, assagen, dialoguen, comparteixen, construeixen, modifiquen, expliquen… Mitjançant el treball per ambients convertim l’escola en un entorn viu.

Com funcionen

Creem tres espais amb diferents propostes pensades i relacionades entre si, les quals responen als interessos i a les necessitats dels infants, alhora que  respecten el seu ritme maduratiu.

• Juguem: Joc simbòlic i expressió oral.
  • Experimentem: Manipulació, observació i experimentació de i amb diferents materials.
  • Ens inspirem: Expressió lliure a través de diferents  materials i també amb diferents tècniques

Cada setmana l’infant tria a quin ambient vol anar, així es creen grups de diferents edats on interactuen entre ells i s’estableixen relacions positives i enriquidores. A través del joc, són els propis infants, els qui experimenten, s’inspiren i desenvolupen la seva imaginació.