Promotor Escolar

Isaac Heredia és el  promotor escolar del nostre centre. El seu horari és de 9 a 14 tots els dimecres i divendres.

Objectius de la seva tasca:

Promoure l’escolarització plena de l’alumnat gitano.
Aconseguir l’èxit escolar i la promoció sociolaboral de l’alumnat gitano.
Promoure els valors de la cultura gitana dins del currículum escolar i la vida del centre.

Àmbits d’actuació:

Amb l’alumnat.

 Actuacions destinades a l’augment de les expectatives d’èxit escolar i sociolaboral de l’alumnat i actuacions destinades a la igualtat d’oportunitats, garantint la continuïtat entre les etapes educatives, especialment el pas de Primària a Secundària.

Amb el professorat:

 Actuacions destinades a promoure la utilització de metodologies inclusives per aconseguir un millor apropament de l’alumnat al centre, en especial els absentistes.

 Actuacions destinades a fomentar la participació activa de l’alumnat del poble gitano.

 Actuacions destinades a facilitar la visibilitat de la cultura gitana en el currículum escolar i en el projecte educatiu de centre, des d’una vessant positiva i no de dèficit.

Les famílies:

 Actuacions destinades a promoure la participació de la família com a eix principal entorn a la qual gira la vida del poble gitano i com a element clau per estrènyer les relacions amb el centre educatiu, les altres famílies i l’entorn veïnal.

 Actuacions destinades a augmentar les expectatives de la família vers l’escola, valorant l’escolarització dels seus fills i filles com a font de promoció social. Cal que la família tingui consciència de la importància de l’assistència diària a classe i de la continuïtat dels estudis, així com que participi en les activitats escolars i en el seguiment educatiu dels seus fills i filles.

Entorn educatiu

 Actuacions destinades a promoure la col·laboració dels diferents agents educatius que operen en un territori, al voltant d’un projecte comú, assessorant i donant suport socioeducatiu als professionals dels diferents àmbits.