Primera jornada d’Instituts Escola !

Per què al Til·ler apostem pels Instituts Escola?

Nosaltres som l’exemple! La nostra tipologia de centre permet que en una sola direcció i un sol claustre atengui infants d’entre 3 i 16 anys amb un projecte educatiu de continuïtat, malgrat que se separi clarament la Primària i la Secundària. Abans de parlar dels nombrosos avantatges que presenten, recordar-vos que aquest dissabte 6 d’Abril hem tingut la 1ª jornada d’instituts escola a l’ INEFC de Barcelona!

Quines són els avantatges dels Institut- Escola?

• Coherència pedagògica.
  • Avaluació a llarg termini.
  • Canvis suaus entre etapes.
  • Reforç dels vincles entre tot l’entorn educatiu.
  • Corresponsabilitat entre famílies i el centre dels 3 als 16 anys.
  • Més sentiment de comunitat vol dir menys assetjament escolar.
  • Més propers, més motivació, menys absentisme. .
  • Espais de transformació de barri i ciutat.

És important remarcar que els instituts escola també són un model que afavoreix l’ús de la llengua catalana, ja que és un fet comprovat que el nivell d’immersió lingüística de l’escola ara baixa quan els alumnes passen a l’institut. I com ja sabeu, un dels objectius de millora en l’aprenentatge dels alumnes del Til·ler és precisament aquest repte idiomàtic.