Estratègia Digital de Centre (EDC)

Què és l’Estratègia Digital de Centre?

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. Ha de tenir com a referent el Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

En el PEC del centre es detallen les dades de contextualització general del centre. Pel que fa als aspectes sobre tecnologia digital, cal tenir en compte que l’Institut ha fet una clara aposta per la digitalització del centre. Així, tot l’alumnat i professorat disposa d’un usuari de centre (@insvplantada.cat) que els permet tenir al seu seu abast totes les eines i serveis de Google For Education com són: el correu electrònic, el classroom, l’emmagatzematge al núvol o poder fer videoconferències a través del Meet.

Gràcies a aquest Pla Estratègic Digital impulsat des del propi Departament d’Educació amb el suport econòmic de la Unió Europea ha permès que tant els alumnes (ESO) disposen com l’equip docent disposi d’un ordinador en préstec propietat de l’institut al que poden accedir sempre que la situació d’ensenyament i aprenentatge ho requereix.

Fases de l’estratègia digital de centre

A l’Institut Vicenç Plantada, la Comissió d’Estratègia Digital de Centre (CEDC), formada per el coordinador/a TAC, el cap del departament Científic-tecnològic, el coordinador web, el coordiandor moodle, el cap d’estudis  i la directora del centre, i estem treballant en la nostra EDC. Per tant, els nostres objectius de millora en els tres àmbits principals, per la durada del projecte de direcció actual el qual serà vigent fins el curs 2025-2026 són:

Cultura Digital de centre

Pla Estratègic Digital