Primera trobada de la Tutoria entre iguals (TEI) entre alumnes de tercer i primer d’ESO

El passat divendres 4 de Novembre de 2022, com si d’una festa es tractés, vam organitzar la 1a trobada TEI on les noies i nois de 1r d’ESO van poder posar cara als seus tutors i tutores alumnes de 3r .

Els nervis estaven a flor de pell i tothom volia enamorar-se a primera vista, tot i que com ja sabeu, a vegades Cupido apunta on pot, i cal que es donin més trobades i conèixer-nos millor per acabar enamorant-nos.

L’encontre va tenir lloc en un espai idíl·lic per l’amor, al pati del nostre centre, on en un primer moment, com si es tractés d’una cita a cegues, els xics i xiques van haver de trobar-se per tal de fer-se una entrevista personal i descobrir l’aspecte físic i el perfil psicològic del seu nou aliat/da a l’institut. Disposaven d’un petit guió per ajudar-se amb les preguntes, que van ser mútues i discretes.

Seguidament es van fer grups formats per quatre persones, dues parelles, per tal de resoldre dos reptes de manera ràpida i eficaç. Va ser aquí que els alumnes van veure la necessitat de cooperar i treballar tots junts per aconseguir l’objectiu de la manera més efectiva possible. Al pati el professorat controlava els grups i van anotar aquells equips que van assolir la tasca els primers, ja que en futures trobades podran bescanviar la seva habilitat per alguna recompensa.

En resum us podem dir que, més enllà dels nervis de saber qui era el nostre Ciceró a l’institut, la jornada va cursar tranquil·la i esperem que a poc a poc, amb la realització de més activitats de cohesió i establint un dia per saludar-nos al pati, el sentiment de vincle i amor entre els iguals vagi arrelant entre els nostres estudiants, i convertim el centre en un espai segur i de càlida convivència: la millor xarxa social és en viu i en directe al nostre institut!

Marian Tomás i Esther Cañete, coordinadores TEI