mSchools Student Awards – Scratch Challenge 2023

Dos projectes de l’Institut Vila-seca han estat seleccionats a nivell de Catalunya entre els 15 projectes finalistes a l’ «mSchools Student Awards – Scratch Challenge 2022-2023».

Els objectius del concurs són fomentar l’aprenentatge de la programació com a eina d’integració de les tecnologies a l’aula, promoure les competències digitals, desenvolupar el pensament creatiu, computacional i la resolució de problemes i el treball col·laboratiu entre els més joves.

A través del llenguatge de programació lliure Scratch els alumnes poden crear històries interactives, simulacions, jocs, animacions…

El concurs va dirigit a alumnes de Cicle Mitjà i Superior de Primària (3r, 4t, 5è i 6è) i Primer Cicle d’ESO (1r i 2n).

El nostre institut va presentar nou equips a concurs dels quals van sortir els dos equips finalistes. També volem reconèixer l’esforç i la qualitat dels altres equips que no van ser escollits.

L’equip finalista del nostre centre el formen:

– Hugo Martínez González i Marcos Pérez Matamoros de 1er d’ESO; s’han presentat com l’Equip 3 amb el projecte anomenat Laberint 3D.

L’equip guanyador del nostre centre el formen:

– Unai García Bailén i Joel Gutiérrez de Haro de 2n d’ESO;  s’han presentat com l’Equip 9 amb el projecte anomenat History-game

Si cliqueu damunt del títol dels projectes podeu veure el joc i passar una bona estona.

També podeu seguir les novetats del projecte “History-game” al seu canal de youtube.

El passat dissabte 10 de juny es realitzà la Jornada Student Awards al pavelló 7 de la Fira de Montjuïc a Barcelona on els equips finalistes de cada categoria van resoldre un nou repte que se’ls va plantejar aquell mateix dia.

Enguany va ser una jornada especial perquè es van celebrar els 10 anys de mSchools!

Els alumnes van ser acompanyats a Barcelona pels seus professors Alicia de Blas i Josep A. Oncins, i també pels seus familiars.

Va ser una jornada molt emotiva, ja que els alumnes van veure recompensat el seu esforç de mesos, i a més vam compartir el dia veient altres projectes d’altres companys d’arreu de Catalunya.

L’Institut Vila-seca com a centre guanyador podrà optar per una tauleta d’altes prestacions (similar a Samsung Galaxy Tab S8+) o un dron amb càmera 4k (similar a DJI Mini 2).

El premi dels guanyadors consisteix en un campus de programació perquè puguin millorar les seves habilitats i coneixements i poder desenvolupar projectes més complexos en el futur.

Enhorabona a tots!!

Departament de Tecnologia