Primera Fira de Ciències a l’institut

El nostre institut ha dut a terme per primer cop la Fira de Ciències del 14 al 16 de juny. Aquesta iniciativa pretén substituir el tradicional treball de síntesi que es feia altres anys.

L’objectiu de la iniciativa és que els diferents grups d’alumnes puguin treballar de manera autònoma la realització d’una pràctica de ciències. Els grups es dividien en un coordinador, un grup que s’encarregava del muntatge de la pràctica i de l’estand i un altre grup que s’encarregava de la divulgació de la pràctica, pòsters fulletons, i de les activitats que es farien quan alumnes de segon visitessin la fira.

El divendres 16 de juny el gimnàs es va omplir amb el resultat de dos dies de feina. Els diferents grups d’alumnes de segon d’ESO van baixar acompanyats pels professors per conèixer i experimentar les diferents pràctiques ofertes: un submarí fet amb una ampolla que demostrava el principi d’Arquimedes, un circuit de cotxes teledirigits que havien estat construïts, circuits inclosos pels alumnes o un coet d’aigua que aprofitava el principi d´acció i reacció de Newton.

Aquesta primera experiència ha estat valorada molt positivament pel professorat i l’alumnat. Per descomptat que hi ha punts que haurem de millorar a la següent edició però l’avaluació final és bona.

Mosquis. Redacció