Xerrada amb l’autora Ana Alcolea sobre el seu llibre El retrato de Carlota

Divendres dia 19 de maig vam rebre la visita de l’escriptora Ana Alcolea. Amb ella es va dur a terme una xerrada a l’aula magna per a l’alumnat de 3r d’ESO.

Ana Mercedes Alcolea, Saragossa, 1962, és  llicenciada en Filologia Hispànica i diplomada en Filologia Anglesa. Actualment, combina la seva feina com a professora de secundària i escriptora de llibres.

La seva obra és principalment novel·la  juvenil i això li permet  fer  xerrades als instituts i a les escoles que la conviden per intercanviar opinions amb els alumnes que llegeixen la seva obra. Ha publicat també articles didàctics de teatre, principalment  del Segle d’Or de la literatura espanyola. Entre les seves obres destaquen: Donde aprenden a volar las gaviotas, El retrato de Carlota, El medallón perdido i El bosque de los árboles muertos, entre d’altres.

La xerrada es va adreçar a l’alumnat de 3r d’ESO, que havia llegit i treballat a classe el llibre El retrato de Carlota.

L’experiència va ser tot un èxit i l’alumnat va quedar encantat amb les anècdotes i les explicacions de l’autora. Van poder compartir amb ella l’experiència creativa i els secrets de la seva novel·la.

Departament de Llengua Castellana i  Literatura