Recaptació de fons per a becar nens/es de Colotenango (Guatemala)

Des de l’any 2016, any en què vam crear al nostre IES de Vila-seca la Comissió de Solidaritat, venim fent amb l’alumnat i la resta de la Comunitat Educativa diverses actuacions solidàries en col·laboració amb el Comitè Oscar Romero de Tarragona i Reus.

Enguany, com anys enrere, continuem participant en el Projecte de Beques que té establert el Comitè per tal d’ajudar nens/es en situació d’exclusió social de diverses zones d’Amèrica Llatina perquè puguin estudiar durant un any sencer i així cobrir les seves despeses, tant acadèmiques com de necessitats bàsiques.

El primer gest solidari d’aquest any s’ha dut a terme durant els mesos de novembre i desembre. A més a més d’impartir al nostre alumnat diverses xerrades de sensibilització portades a terme per membres del Comitè sobre diverses temàtiques, hem fet un recapte econòmic entre el Claustre de Professors del nostre centre per tal de becar aquests nens/es.

Volem, des de la Comissió de Solidaritat de l’IES, agrair la generositat i participació d’un grup de professors/es de l’IES, ja que gràcies a les diferents donacions individuals i voluntàries de 17 professors i professores, hem pogut recaptar 1550 Euros!

En aquest sentit, podem, amb satisfacció, sentir-nos humilment contents per l’actitud d’aquest grup de professors/es per tal d’afavorir la compensació educativa de les desigualtats i injustícies socials, ja que amb aquest gest hem aconseguit enviar a Colotenango (Guatemala) un “ram” d’igualtat i justícia social perquè la vida i l’accés a l’ educació de 17 nens/es d’aquest lloc pugui ser una realitat.

Al segon semestre farem una Cursa Solidària al nostre centre.

Gràcies.

Silver Linares.