Passaport a un món de llibres

El dimarts dia 19/11 l’alumnat de 2n d’ESO va fer una visita guiada a la Biblioteca Pública de Vila-seca.

Allà ens va rebre la Raquel, una de les bibliotecàries que, en primer lloc, ens va explicar com fer cerques al catàleg; sembla cosa fàcil, però trobar allò que busquem entre 50.000 documents (llibres, revistes, pel·lícules, videojocs…), no sempre ho és. No ens vam quedar amb la teoria, sinó que vam estar practicant una bona estona.

Vam descobrir la secció de novetats que es publiquen periòdicament al web, i ens van ensenyar com funciona l’ App E-Biblio: podem descarregar-la al mòbil, i això ens dona accés a un carnet virtual, per tant, podem accedir al préstec sense portar el carnet físic, simplement amb el mòbil. Aquesta app també ens ofereix accés a llibres i pel·lícules en versió digital.

Finalment vam fer una visita guiada pels diferents espais de la biblioteca per aprendre a desxifrar les signatures dels llibres, saber on trobar-los segons la temàtica… i ens van explicar alguns avantatges interessants: podem connectar-nos a internet 30 minuts als seus ordinadors (de manera individual), o bé agafar un portàtil per poder fer treballs en parelles; en aquest cas disposem d’ 1h30min. i la possibilitat d’imprimir els treballs a la impressora connectant el nostre pen-drive.

Per acabar, ara sabem que el carnet és gratuït, i que ens permet accedir a totes les biblioteques públiques de Catalunya. I si busquem un document que no tenen a Vila-seca però que es troba disponible en una altra  biblioteca, ens els demanen i ens el fan arribar sense cost, de manera que passem a poder disposar d’ell durant 30 dies, com amb la resta de material (renovable fins a 3 mesos, sempre i quan no hi hagi altres reserves).

Com a conclusió podem dir que va ser una visita molt profitosa ja que, tot i que molts alumnes ja n’eren usuaris, no eren conscients del gran catàleg de serveis que la biblioteca posa al seu abast.

Sara Antequera i Ruth Segado.