Lectura de El lazarillo de Tormes a primer d’ESO

El Departament de Castellà ha triat aquest relat perquè és una obra clàssica però assequible per als alumnes de primer. El fet de que estigui escrit en primera persona ajuda que els alumnes s’identifiquin amb el Lazarillo, segons ens explica la professora Sara Antequera. Les entremaliadures del personatge principal contribueixen a enganxar als alumnes de 11 i 12 anys a la lectura, afegeix la professora Montse Marsal.

Com a activitat final, els alumnes podran veure la representació teatral de l’obra el dia 4 de desembre al Col·legi La Salle de Reus. L’obra permetrà els nois i noies conèixer la duresa de la vida d’un nen del segle XVI. És una novel·la amb un vessant còmic, però també amb un rerefons moralitzant. És un objectiu que els alumnes de primer captin tots els matisos del llibre.

Mosquis. Redacció.