La taula periòdica al vestíbul de l’institut

L’any 2019 és l’Any Internacional de la taula periòdica. Es compleixen 150 anys des que el químic rus Dimitri Mendeleiev va presentar les seves conclusions que donen origen a la nostra taula periòdica dels elements.

Per commemorar-ho, el Departament de Ciències Naturals va proposar als alumnes d’ESO i Batxillerat realitzar una taula periòdica gegant al vestíbul de l’institut. Sobre un tetrabric,  els alumnes havien de col·locar el nom, el símbol i el nombre atòmic de l’element. A més havien de col·locar sobre el tetrabric objectes en els quals es pogués trobar present l’element. Per exemple, el fluor es troba als dentifricis i també al tefló de les paelles.

Cada tetrabric té un color que ens indica si l’element és un metall, no metall, semimetall o un gas noble. Els alumnes van agafar la iniciativa amb entusiasme i finalment s’han pogut completar els 118 elements que té la taula periòdica actualment.

El resultat final estarà penjat a l’entrada de l’institut fins al final de curs.

Departament de Ciències Naturals