Intercanvi Vila-seca-Toulouse: Una experiència inoblidable

Del 26 de març a l’1 d’abril els alumnes de francès de 3r vàrem realitzar un intercanvi amb el Collège Clémence Isaure, de Toulouse.
Cada dia teníem programades diferents activitats, ja fossin amb els francesos o només amb els espanyols.
Per exemple, dilluns vam anar a l’Aeroscopia de Toulouse, és a dir, la principal indústria de la ciutat.
Dimarts vam anar a Carcassonne, una ciutadella medieval a una hora aproximadament de Toulouse.
Dimecres al museu dels Agustins que, abans de ser un museu, havia estat un dels 20 monasteris que hi havia a Toulouse, dels quals només en queden dos.
Dijous durant les primeres hores vam fer la rutina normal d’un francès, és a dir, les seves classes normals i, sorprenentment, ens vam assabentar de tot el que la professora i els alumnes deien. Després, vam anar a fer una visita turística de dues hores per Toulouse (una mica pesat al final, però molt interessant).
I divendres vam anar a la Cité de l’Espace, on t’explicaven les diferents naus espacials que existien, la vida d’un astronauta a l’espai i les proves que havia de passar abans de ser destinat a l’estació espacial.
A part de les activitats, cada dia per la tarda podíem fer el que volguéssim amb el nostre francès o francesa, és a dir, anar a comprar, al centre de la ciutat o fins i tot un dia vam fer un “laser game”, el qual mai havíem provat i que ens va divertir molt.
Quant a les famílies, en el nostre cas, varen ser molt acollidores i encantadores, i ens van tractar de meravella.
Vam tenir alguns problemes amb els nens de l’institut allí, ja que la veritat és que els va faltar una mica de respecte cap a nosaltres, però tot i així la nostra estada allí va ser espectacular i la veritat és que ho recomanem molt.
Des que vam fer el viatge, hem coincidit en què ens costa menys parlar francès i entendre’l, a més de què parlem i llegim amb més fluïdesa.
A part, vam crear llaços molt forts a pesar de la distància i Toulouse és un lloc que val la pena visitar.
La setmana passa ràpid en bona companyia i quan vols donar-te compte ja s’ha acabat tot i , aleshores, et trobes molt nostàlgic. Així que no només ho recomanem, sinó que també diem que heu d’aprofitar cada dia que passeu allí i els dies que ells passin aquí, perquè potser no els tornaràs a veure.
En resum, un viatge de 10, una companyia de 10 i la nostra professora de francès, la Rosa Blaya, també de 10, ja que sense ella tot això no seria possible. I també, com no,  la Lesley i el Josep, els nostres profes acompanyants.

Alba Beguer i Maria Ferré. 3r ESO A