El 25 N a l’Institut

El passat 25 de novembre es commemorava a tot el món el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones.
Aquesta data recorda l’assassinat de les germanes Mirabal, activistes contra la violència de gènere, l’any 1960.
El nostre centre s’ha sumat als actes d’aquest dia amb diferents activitats i sessions formatives adreçades a l’alumnat i al professorat.

A través de la imatge d’un iceberg, els alumnes debatran sobre el grau d’importància que tenen certes actituds dels homes contra les dones i les situaran en aquesta imatge. Així, prenent-la com a símbol, es farà una reflexió sobre els diferents tipus de violència que pateixen les dones en la societat actual (crítiques a la forma d’anar vestides o a l’aspecte físic, judicis sobre la vida sexual i afectiva, continguts sexistes en la música, etc.). Amb això es busca que tant alumnes com professors ens adonem que tenim comportaments masclistes i que el primer pas per erradicar-los és identificar-los.

A part d’aquesta dinàmica, realitzada i adaptada a tots els cursos, es van instal·lar a les portes del centre unes enormes ulleres liles que simbolitzen una mirada diferent de la nostra societat.

Esperem que amb accions com aquestes, el nostre centre contribueixi a l’eliminació d’aquesta xacra que és la violència masclista. Cada acció compta!

Comissió d’inclusió.