Dona vida a allò que llences. Recicla

L’estudi de la contaminació, les causes i com minimitzar-la s’aborda transversalment a l’ESO. La professora Lídia Ramón ha proposat als seus alumnes de primer realitzar l’activitat “Dona vida a allò que llences. Recicla “. L’objectiu és aprofitar objectes que habitualment llencem a les escombraries per transformar-los i donar-los una nova vida i ús.

La condició era que els alumnes no podien gastar diners: només reutilitzar alguna cosa que anaven a llençar. Per exemple, amb una caixa de pizza i unes pedres blanques i negres van construir un bonic joc d’escacs; també van fer un niu per a ocells amb un tetrabric. Durant els mesos de novembre i desembre es va poder veure l’exposició dels objectes fabricats pels alumnes a la vitrina de vidre de l’entrada del nostre institut.

Els joves van poder gaudir de la iniciativa a més de conscienciar-se una mica més sobre el respecte per l’entorn. Un cop tancada l’exposició, molts estudiants han recollit els seus objectes per tal d’aprofitar-los en la seva vida quotidiana.

Mosquis. Redacció.