Alumnes de batxillerat assisteixen a una representació teatral

El dilluns dia 9 de desembre, els alumnes de batxillerat vam assistir a la representació de Luces de Bohemia, de Ramón María de Valle-Inclán, al teatre de la Salle de Reus. La raó que va motivar aquesta sortida fou el fet que l’obra és una lectura obligatòria de la Selectivitat del 2020.

Luces de Bohemia narra la ruta nocturna d’un poeta invident pels carrers de Madrid. Aquest, autoconsiderat el primer poeta d’Espanya, s’anomena Máximo Estrella sota el pseudònim de Mala Estrella. La situació econòmica de la seva família és deplorable i, juntament amb el seu amic Don Latino, ofeguen els seus problemes en l’ alcohol. Al llarg de la ruta es presenten diferents escenaris: des de casa seva, passant pel Ministeri de la “Desgovernació”, fins al cementiri.

En general, es pot afirmar que l’obra ha estat ben adaptada i que a tots els alumnes ens ha servit per consolidar la lectura. No obstant, hem trobat a faltar, en la decoració de l’escenari, uns miralls còncaus que representessin  ” El Callejón del Gato”, que a la vegada escenifiquen l’ “esperpento”, concepte que utilitzava l’autor per a descriure la realitat espanyola de l’època.

Alba Beguer, Stefan Dabija i Maria Ferré

2n BAT B