Curs de formació Moodle per al professorat de l’institut

Les mesures contra la propagació de la Covid han fet que durant aquest curs s’hagin hagut de confinar diferents grups d’alumnes que han de realitzar classes virtuals amb els seus professors i professores. La possibilitat d’un confinament total, com al març, també preocupa els membres de la comunitat educativa. Per aquest motiu, entre el professorat va sorgir la necessitat de formar-se en la utilització del Moodle. Aquesta és una plataforma molt coneguda  que ofereix moltes possibilitats per a realitzar cursos en format telemàtic: des de penjar materials de forma interactiva fins a realitzar qüestionaris autoavaluables.

En coordinació amb el centre de recursos pedagògics del Tarragonès s’ha organitzat un curs de formació de 16 hores impartit pel professor del centre Andreu Faro. Al curs s’hi han inscrit 34 professors del nostre institut, la meitat del claustre, tot un èxit.

Per tal de facilitar el seguiment de les vuit sessions i que cada docent adeqüi la seva dedicació en funció de la seva disponibilitat, el curs s’ha muntat a través d’uns vídeo tutorials pràctics de cada tema. També unes tasques que els professors han de realitzar per posar en pràctica els aprenentatges.

Per ara, la rebuda ha estat molt bona i els docents manifesten el seu entusiasme per l’avenç en el domini del Moodle. Alguns d’ells ja ho posen en pràctica directament amb els seus alumnes.

El curs té previst tancar-se durant el mes d’abril de l’any 2021. Els participants que hagin completat totes les tasques rebran el certificat de formació però el més important és que se sentin capaços per a millorar les activitats d’ensenyament i aprenentatge a través de la plataforma Moodle. Sens dubte, professors i alumnes sortiran beneficiats de la utilització d’aquesta eina tan versàtil.

Mosquis. Redacció