Fem una guia de viatge

Aquest mes d’abril i maig, per treballar el tema de Geografia, sobre el TURISME amb els alumnes de 3r ESO D, hem realitzat amb la classe, una guia de viatge o turística.

Les primeres sessions, les vam dedicar a la teoria, explicant què és el sector terciari i el turisme. Després els hi vaig donar pinzellades del que era una guia de viatges o turística i seguidament els hi vaig proposar fer-ne una.

Vaig dividir els alumnes en diferents grups, i cadascú d’aquest grup tenia adjudicat un país: Itàlia, Alemanya, Japó, Regne Unit, Amèrica Llatina i Estats Units.

A continuació, havien de montar una guia turística del país per donar a conèixer la història, idiomes, els llocs d’interès turístic, elements artístics (monuments), la gastronomia, oci (events, festivitats…).

Com ho van realitzar? Primer de tot, van buscar informació per internet, mirant documentals sobre aquests paisos o els famosos especials de televisió com: “Callejeros Viajeros” o “Españoles por el mundo”, i  una vegada tenien la informació, van preparar les seves guies turístiques.

Els objectius generals eren:

1. a) Aprendre a treballar en cooperació.
  2. b) Buscar, seleccionar i reelaborar informació.
  3. c) Fer servir eines TIC per a l’elaboració de la guia.
  4. d) Desenvolupar la creativitat i autonomia de l’ alumnat.

Els alumnes van realitzar una exposició en power point, presentant la seva guia turística, amb imatges atractives.

Fent aquest treball, els alumnes, han pogut descobrir més detalls sobre els països, conèixer amb profunditat la seva història i itineraris més importants, fins i tot a alguns els ha motivat viatjar cap a aquests països i conèixer in situ els indrets, explicats pels seus companys; i per últim també han pogut treballar la competència digital.

Cristiano CasàDepartament de Ciències Socials