El plaer d’experimentar la ciència

El dimarts 19 de novembre del 2019, els alumnes de segon es van desplaçar al campus científic tecnològic de la URV per assistir a una sessió de pràctiques dins de les activitats de la Setmana de la Ciència que se celebra des de fa anys durant el mes de novembre.

Els nostres alumnes van rebre, en primer lloc, una xerrada amb atractius experiments sobre la taula periòdica (recordem que se celebra el 150è aniversari de la seva creació).

Més tard, a l’edifici del CRAI, els nois i noies van gaudir de dues experiències de laboratori. D’una banda, van analitzar les diferències entre sabons i detergents i la seva capacitat de netejar greixos. Després, van fer alguns muntatges de circuits amb resistències, díodes i llums LED. Sobretot van experimentar per primera vegada amb un dels materials de major aplicació i projecció en el futur: el grafè.

En acabar, algun dels alumnes va comentar que en un futur li agradaria estudiar en aquest Campus. Aquest és un altre dels objectius: motivar els estudiants per tal de continuar els seus estudis un cop acabada l’ESO.

Andreu Faro, Laura Nomen, Xavi Queralt. Departament de Ciències Naturals.