VISITA A GAVÀ

Aquest curs des del departament de Ciències Socials es va organitzar una sortida amb alumnes de primer d’ESO per visitar les coves prehistòriques de Can Tintorer, a Gavà. Es tracta d’unes mines que tenen uns sis mil anys d’antiguitat.

Els homes del Neolític buscaven la variscita un mineral de color verd amb el qual feien collarets, braçalets i penjolls ben bonics. A les mines els arqueòlegs han trobat tot tipus de restes: eines com podien ser pics, cisells i percussors que utilitzaven els miners, restes del que menjaven i, fins i tot, restes d’esquelets humans, ja que les galeries que s’anaven abandonant eren utilitzades com a enterraments.

Els nostres alumnes van assistir a un taller de joieria prehistòrica on van fabricar el seu propi penjoll tal i com ho feien els homes del Neolític. També van gaudir entrant a les galeries de la mina i escoltant les explicacions dels monitors.

Com podeu veure a les fotografies, va ser un dia ben distret i profitós.

Nico Muñoz. Departament de C. Socials.