Fem de YouTubers de Ciències

Durant l’última setmana de classe,  els alumnes de primer han treballat les seves competències digitals i comunicatives fent de YouTubers de Ciències.Cada grup tenia assignada una qüestió clau dels continguts impartits durant el curs. Qüestions com: Per què el cel és blau? Què és la vida? Quines són les condicions que fan possible la vida al nostre planeta? La tasca consistia a elaborar un vídeo d’uns dos minuts explicant de forma didàctica i original el contingut de la pregunta. Els alumnes decideixen si volen aparèixer en el vídeo o si prefereixen utilitzar elements gràfics i o objectes per ajudar a l’explicació. Alguns fins i tot apliquen programes d’edició per fer més atractiva la seva presentació. Ells es responsabilitzen d’organitzar i lliurar la tasca en el termini acordat.

Aquesta és una forma diferent per treballar les competències de ciències, digitals i de comunicació. A més, és una fórmula que intenta trencar la dinàmica de classes dins l’aula en el mes en què la calor ja pica.

Mosquis. Redacció.